reklam eller lurendrejeri!?!

Försöker att hålla mig undan den där Blondinbella vad gäller artiklar och framförallt hennes blogg. Men jag är intresserad av marknadsföring vilket får mig att klicka på den här artikeln.
Jag tycker det är på gränsen över till att lura läsarna istället för reklam. Det är många som länkar till random företag. Oftast i samband med att de skrivit om en tjänst/produkt de "testar" eller fick hemskickad. Jag är trots allt några år äldre än den genomsnittliga läsaren av den här typen av bloggar och förstår bättre. Men hur gamla är de som läser Blondinbella blogg tror ni, kring 14-15 gissar jag! Och jag tror inte riktigt man tänker så när man är i den åldern. Det hade inte jag gjort, tror jag...
Vet inte vad som är knepigast, att företagen betalar för det eller att hon verkligen tycker det är okej....


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits