i solen

Har suttit i solen och pluggat. Riktigt härligt. Nu ska jag ta med datorn ut också. Behöver skriva nämligen. Tänkte bara föra ner massa tankar först och sedan strukturera ihop det. Blir nog bra!

Tänkte på en sak, vad tycker ni om när flera bloggar har samma tävlingar?! Jag tycker dels att trovärdigheten minskar och att det blir ganska trist. Dessutom stör jag mig allt mer på alla som inte berättar att de faktiskt sponsras, dvs varför de nämner/länkar olika företag och bara "får hemskickat" saker. Nej öppnare inställning efterfrågar jag!!! Vill poängtera att själva konceptet inte är något jag är emot, det är mer hur det framförs. Det är suveränt att företag inser vad bloggar kan göra och hur bra de når ut, men inte i det dolda.
Jag vet bloggar som är tydliga med att det är sponsring, men även många där det inte är lika tydligt. Ful typ av marknadsföring tycker jag! Marknadsföring är min inriktning och därmed något som intresserar mig, men budskap och avsändare är två viktiga faktorer.


Kommentarer:
Postat av: Jessica

Håller med dig om tävlingarna, varför köra lika och inte med öppna kort. Sen om Lipstick Jungle, jag fuskar och laddar ner:) Extremt bra serie!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits