reklam

Jag är inte så värst förtjust i reklam på hemsidor där det tar över för mycket fokus. Ett exempel är Aftonbladet som ofta har färgstark  reklam runt själv tidningsdelen. Häromdagen var jag inne på Sofis Mode och såg dne här snygga reklamen. Snacka om att lyckas till sin målgrupp. Eller ja, jag tycker de lyckats iallafall. Blommigt -vårens trend, och inte så rörigt för ögat.

Jag pluggar ju marknadsföring och har länge velat jobba med reklam, PR eller marknadsföring så jag brukar titta och fundera på reklamfilmer, annonser och kampanjer, vad de vill förmedla osv.

Pappa var på ett möte för ett tag sedan där ett företag undersökt just hur man tittar på reklam på hemsidor. Den person som fick bli exemplet lade inte någon fokus på annonserna. Tydligen vilade inte ögonen på annonserna alls... Mycket intressant med tanke på hur alla förstå-sig-påare hävdar att reklam genom internet ska bli ännu viktigare. Fast det är klart, får man unga bloggerskor att skriva om märken utan att det nämns att det är sponsrat så är det väl effektfullt eftersom läsaren inte förstår att de läser reklam utan tror att det är en persons åsikt.

Sånt här tycker jag är jätteintressant!
image7442
bild http://www.aftonbladet.se/sofismode/

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits