Right on!

Läste just Ebbas krönika på Expressen. Klockrent! Det är verkligen en helt knasig värld, modebloggandet. En hets som heter duga! Det faktum att de flesta skriver om samma saker, rutigt, spets, transparent, platå/inbyggd kilklack och så vidare. Jag känner att jag snabbt blir mättad, modemättad. Missförstå mig rätt, jag gillar modebloggare och läser de flesta stora (fast att kalla några av de unga 17-åringarna för modebloggare anser jag är helt galet!) modebloggar.
Ojoj, undra vilka reaktioner det här kommer ge... Ska bli spännande att se! Härligt att Ebba vågar, det är inte många som är så raka som hon är.

Tänkte förresten på vilken skillnad i press det blir när det handlar om Ebba vs andra motsvarande henne. Exempel: När Ebba hade sig själv på omslaget av Veckorevyn väckte det åsikter. Men Elin Kling på omslaget av Solo reagerar ingen på. Eller det faktum att flera slutade på redaktionen när det kom en ny chefredaktör på VR efter Ebba, men när de slutade med Ebba som chef, ja då skrevs det om det. Märkligt fenomen!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits