frukost

Idag ringde min klocka ruskigt tidigt, kvart över fem! Skulle på frukostmöte i Domkyrkan. Jättetrevligt, sjöng Hosianna och Bered en väg för Herran, såg Göteborgs Luciatrupp och fick vörtbröd med julskinka! EN sak jag verkligen saknar från att gå i skolan är att man inte går till kyrkan på advent eller julavslutningen. Det finns inget som ger mig sådan julkänsla som att sjunga såna där låtar.
Idag tänkte jag plugga, såklart, men även pynta lite här hemma. Fram med stjärnor i fönstret, på med en julig duk och lite pyssel. Förra året hade jag bara två adventsstjärnor här hemma, orkade inte med mer eftersom jag måded väldigt dåligt, i år ska jag ändra på det! En julig duk på soffbordet och ska se om jag kan hitta två kransar, en på insidan och en på utsidan av ytterdörren.
Om ett tag kommer jag bli jättetrött men än så länge har jag ganska mycket energi! Att gå på frukostmöte gör mig lika motiverad som att gå på min projektläsningskurs, jag vill bli klar och komma ut i arbetslivet! Det är härligt att känna den viljan eftersom det varit några år då jag inte haft den känslan.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits