säljer kändisar?

18534-4802Många är kedjorna som använder sig av kända personer i sina kampanjer. De stora välkända namnen som Louis Vuitton, Prada, Miu Miu och Marc Jacobs gör det sedan ett bra tag. Här hemma i Sverige använder sig kedjorna av samma tankar, fast med våra svenska celebriteter då. MQ har haft samarbeten med kända personer från olika branscher, nu senast med melodifestivalvinnande The Ark. Sisters använde sig tidigare av fd svägerskorna Charlotte Perelli och Pernilla Wahlgren. Nu använder de för andra gången Victoria Silvstedt. Bilderna är väldigt fräscha och det är nästan så att man inte känner igen Playboy-tjejen i de påklädda och välklädda bilderna. Men en fråga jag ställer mig är, säljer verkligen kändisarna så mycket?! Varken MQ eller Sisters får mer besök av mig för att de använder kända ansikten i sina kampanjer. Båda butikerna envisas nämligen med plagg som är för stora för mig och då ratas de eftersom det är sådär skoj att prova för stora kläder jämnt och ständigt... Jag tror helt och fullt att vi påverkas mer av reklam än vi är medvetna om. Men hur många i Sverige vill klä sig som The Ark? Och MQ har ju itne ens den typen av kläder.. Så vad är meningen med samarbetet?! Jo uppmärksamhet såklart, men Veronica Maggio hade ju på sig deras kläder i sin kampanj och det känns ju faktiskt mer vettigt. Sånt här tycker jag är jätteintressant att fundera kring, marknadsföring is my thing!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits