kuriosa

Det stället jag jobbar på ligger precis bredvid hotellet som Rolling Stones bor på. På vår kortsida har vi några kontor och därifrån ser man där ett par sviter ligger där det bott världsstjärnor tidigare. Vet at några som suttit där har sett någon/ett par kändisar genom åren. Oftast bor ju kändisarna på Elite Plaza nuförtiden, men eftersom de är såpass många i bandet kanske de inte fick plats där... Eller så har deras skivbolag avtal med det här hotellet.

När George W Bush var i Göteborg 2002 under EU-toppmötet bodde han också på det hotellet. Då var det högsta säkerhet i vårt hus. De som har kontor mot hotellet fick inte arbeta där. Rummen genomsöktes efter bomber (90%säker på att det var så), det stod vakter nere i entrén och man fick eskort upp till sitt kontor.

Just de två-tre dagarna var jag sjuk. Jättetrist tyckte jag! Allt var ju så spännande innan. Istället satt jag hemma, superförkyld och kollade på tv och såg vandalerna förstöra Avenyn. Jag är så känslig när jag är sjuk så jag grät faktiskt. Minns att jag ringde mamma och tyckte det var fruktansvärt. Tycker faktiskt fortfarande det var hemskt, hur tänker de som orsakade allt det där?! Tror de verklgien att man lyssnar om de vandaliserar!?! Nej det borde finnas bättre sätt!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits