valborg

Tänkte på hur Valborgs-traditioner förändras med åren. När jag gick i låg-mellanstadiet så hade vi hattparad. Då stod man på skolgården och sjöng in våren, alla bärandes olika varianter på hattar. Sedan var det tävling och jag var aldrig i närheten av att vinna...
Sedan var man tonåring och man åkte in till stan på Valborg och gick antingen runt efter cortegen eller åkte hem igen för att grilla vid havet.
Själv har jag aldrig varit den där studentiga typen som diggat mösspåtagningen, körsång, cortege och allt annat. Men cortege är Valborg i Göteborg, så är det bara. Men trots det så har jag inte varit en stadig besökare de senaste åren.. Får se hur det blir idag. Beror lite på.. Många jobbar ju och har svårt att hinna. Ikväll blir det iallafall grillning.

Mår lite bättre idag, mycket skönt. Riktigt jobbigt att känna sig skakig och illamående hela tiden...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits