FY!

Vilken kväll jag haft. Skulle tvätta håret förut och vad ser jag bakom toaletten om inte en stor spindel. Snabbt på med mina stövlar, diskhandskar och en tidning i handen. Men den uslingen hade gömt sig mellan toaletten och väggen=omöjlig att nå.
Okej, jag är inte stolt över fortsättningen men jag började gråta. Jepp, storgråta! Jag erkänner.
Ringde hem till mamma och pappa och med pappa i telefon försökte jag döda den med en tidning, toalettborsten och galgar. Hela tiden grät jag.
Efter mycket om och men försökte pappa nå min bror eftersom han bor närmare mig. Men han var inte hemma och pappa kom.
Min älskade pappa åkte 2 mil för att rädda sin storgråtandes dotter från en spindel. Låter hemskt jag vet. Men jag tyckte och tycker det är äckligt!
Stora starka pappa tog död på otäckingen och höll med om att den var det största vi sett. I verkliga livet utanför ett akvarie alltså.

Nu ska jag dricka en kopp té och försöka lugna ner mig. Om det går... USCH!

Kommentarer:
Postat av: johanna

Men hallå, vet du inte att spindlar är lyckodjur! :) desto större, desto bättre! haha, fast i badrummet vete fan om jag hade varit så skrockfull att jag INTE hade dödat den.. även om det blir regn. fast regn blir det nog endå!

Postat av: Emmaria

Oj vilken massa lycka jag borde fått då. Men jag lever nog hellre med lite regn än den äckliga saken i mitt badrum.

2006-05-19 @ 00:16:04
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Emeelia

Det var nog en husspindel. Jag förstår dig, jag har också fobi. Jag har köpt en bok om spindlar för att lära mig mer om den. Jag tänker att om jag kan mer om dem, så blir jag mindre rädd. De är rätt intressanta. Jag kan lova att spindeln på toan var livrädd för dig och med all rätt. Du blev ju hans död, inte tvärtom.

2006-05-19 @ 09:22:27
Postat av: Nina

fyfyfy.. Jag hatar spindlar. Usch vad hemskt!

2006-05-19 @ 09:23:39
URL: http://Ninaa.blogg.se
Postat av: Emmaria

Emeelia: Jo det var nog något sådant. Känns bara så äckligt, jag bor på 6:e våningen! Fick veta av en kollega att hon haft massa sådana och att de kom från avloppet. Händer detta igen dör jag!
Haha, han var säkert svinrädd! Rätt åt honom. Men du har rätt, borde nog lära mig mer om dem så jag vet vad dekan göra och vad de är rädda för..

Nina: Ja det var fruktansvärt. Och jag brukar inte ens vara så rädd för spindlar. Fast det är ju normalstora, den här var INTE normalstor.

2006-05-19 @ 10:34:37
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Anonym

usch fy fan ja har så jävla fobi för spindlar.. fy fan kan inte ens tänka på det. det e så himla äckligt, förstår dig verkligen. Börjar storgråta bara jag ser en. Skulle inte heller ha klarat att ta död på den. Ryser av det du skrev... blä

2006-05-19 @ 21:16:12
Postat av: Josefine

Ah jag är precis som du - asrädd för spindlar! Har hänt en och annan gång (bodde i ett "träsk"område i 1 år) att jag fått ringa stora, starka killkompisar mitt i natten ibland. Father of the day (eller of them all ) måste jag säga om din pappa :)

2006-12-14 @ 23:11:23
Postat av: Emmaria

Åh min pappa är bäst! Ställer verkligen upp när jag behöver honom, en guldklimp.
Småkryp ska inte finnas hemam hos mig, det gillar jag inte..Usch!

2006-12-14 @ 23:16:08
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits