Emmarias lista

..enligt Ebbas basgarderob.

KLÄDER
Två par jeans - Jodå, det har jag
En kashmirkofta - Nope, jag kan inte ha något med ens pyttelite ull i närmast kroppen. Har en ullkofta från Benetton, det är allt. (och det är ju inte kashmir)
Ett par svarta finbyxor - Jepp
Ett par svarta shorts - Ett par svarta cityshorts finns i garderoben
En vit skjorta - Två eller tre stycken
En kavaj - En svart snyggare, sedan mer casual kavajer...
En svart kofta - Yes
En kofta i en annan färg - Majoriteten tröjor i min garderob är koftor så svaret blir ja. 
En jeanskjol - Jo, en riktig jeanskjol och en kjol i denim men inte i den klassiska varianten
Två svarta toppar - Hmm, en eller två lite osäker 
Två vita toppar - Jepp det är jag säker på!
Två svarta linnen - Älskar linnen så självklart har jag två svarta
Tre vita linnen - Jepp, minst tre vita eftersom det är ett plagg jag använder så gott som alltid
En trenchcoat - Nej, det passar jag inte i, har annat som får bli substitut.
En vinterkappa - Ja det har jag
En svart klänning - En svart långklänning och en svart wrap

SKOR
Ett par partysandaletter - Ja det har jag, men jag använder dem inte direkt (för bekväm av mig)
Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Lite osäker på vad som menas med boots men svarta är jag småsäker på att jag har (om jag itne helt missuppfattat)
Ett par ballerinor - Skojar du? MInst!
Ett par partyskor - Ehh, vad är skillnaden mot partysandaletter? Men jo, det tror jag nog
Ett par söta gummistövlar - Ett par härligt randiga jag fick i födelsedagspresent i somras
Två par gympaskor - Jag har ett par att träna i, ett par gamla Nike som åker fram ibland, ett par ljusblå från Wrangler som jag trivs i och alltid har när det är dåligt väder på våren/sommaren Plus gamla tennisskor som står på landet

ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska - Hmm, ska kolla bland alla mina väskor.. Ja!
Ett par mörka solglasögon - Jepp
Ett par skinnhandskar - Jag har tre par skinnhandskar, olika tjocklek för olika årstider
En pashminasjal - Några stycken i olika färger
En weekendbag - Joo, det har jag väl
En partyhandväska - Några stycken att väljapå
En kuvertväska - Jepp

Oj vad mycket jag har! Enda grejen jag nog skulle få underkänt i är vad jag har för märken. Allt är nämligen inte av högsta kvalitet, men helt ärligt har jag hellre det jag har nu och byter ut då det behövs. Min basgarderob är visserligen klassisk, men även det klassiska kan bli trist ibland och behöva förnyas!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits