Äntligen!

Efter många om och men har jag nu skrivit på avtal för sommarens arbete. Åtta veckor ska jag spendera på det kontor som jag snart varit på i ett år. Undrar lite hur det kommer bli med plats och annat, men jag behöver ju en dator för att sköta mitt jobb!
Funderar lite på vad som hänt med min chef. Han är lite blassé för tillfället. Men stundtals är han nu hård på sitt eget märkliga sätt vilket får honom att verka riktigt lågstadie-aktig. Konstiga arbetskamrater och chefer kommer man aldrig ifrån, det förstår jag genom mina föräldrar bland annat. Men det kan vara lättare att ta då ens position inom företaget är tydligare. Min roll är inte riktigt tydlig vilket gör det svårt att hävda sig. Ibland tänker jag på vilken fördel jag har att jag fått stå ut med en del och kan hantera det bättre om jag skulle ha oturen att hamna i en liknande situation igen.
Det roliga är att jag från några håll fått höra positivt om att jag stått på mig och inte mesat. Kul att få höra det eftersom jag inte tyckt det själv.

Kommentarer:
Postat av: susanna

Jag tycker oxå att det är bra att du stått på dig! Man ska inte göra det lätt för cheferna att hunsa de anställda. Speciellt inte när det som i ditt fall är du som har rätt. Go girl!

Hej hej från en annan Gbg-are

2006-05-29 @ 14:35:20
Postat av: Emmaria

Tack susanna! Det är skönt att få lite uppbackning. Det finns stunder då jag tvivlat, men nu känner jag mig nöjd att jag stod på mig.
Tyvärr finns det för många unga som inte kan tillräckligt mycket om ens rättigheter och avtalets innebörd. Ännu en sak som gör mig tacksam att jag pluggar. Blir ordentligt allmänbildad på köpet :)

Vi från Gbg får hålla ihop :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits