i try

Jag försökte att dra mig upp ur mitt low mode men när jag vaknade i morse var det bara uschigt.
Ibland när jag vaknar är det som om kroppen är utsövd, men hjärnan behöver minst en timma till. Det är hemskt att vakna när jag känner så eftersom det tar mig två-tre timmar innan jag känner mig okej, men hela dagen är ganska förstörd!
Idag har jag varit superstressad, varför kan man undra. Och det är väl inget utöver det vanliga, men det vanliga räcker utmärkt det!
När jag blir stressad nuförtiden så sväller magen och blir dubbelt så stor (känns det som) detta förbättrar inte direkt min känsla och det blir en ond cirkel. Jag tror jag börjar komma fram till varför jag känner mig så låg just nu och har gjort det ett tag. Dels har jag en förkylning liggande i kroppen som aldrig bryter ut, ena dagen mår jag bra andra dåligt, det är väldigt jobbigt eftersom jag då har svårt att bli mitt bästa jag! Dels är jag missnöjd jus nu, jag vill vara nöjd, men jag kan inte. Jag försöker vara logisk och se det som det är, men det är lätt att säga. Tankarna vränger sig och går inte ihop med varandra. Jag begär inte mycket, men får jag bara må bra och kunna putta undan alla tankar om missnöje så skulle jag vara nöjd.
Det tär på mig och jag kan inte uttrycka i ord vad jag känner, därmed kan jag inte få någon förståelse. Det låter väl fånigt, men jag behöver förståelse! Dessutom vill jag inte ta upp det eftersom jag då kommer få lida fast på annat sätt. Det är en ond ond cirkel och jag vill bara hitta en pytteliten utväg som jag kan kämpa mig mot! Nu famlar jag bara i mörkret och det funkar inte i längden.
Jag vill, men jag kan inte!

Kommentarer:
Postat av: Anna

Jag förstår dig verkligen! Även det där med magen har jag problem med, oftast måste jag tänka på vad jag sätter på mig för kläder så att det inte synd hur "stor" magen är. Stress är en ond cirkel com är fruktansvärt svår att bryta, och man känner sig ofta otillräcklig, nere och missnöjd. Det är hemskt att så mpnga har det så varje dag, och att man inte riktigt tas på allvar. Sköt om dig! :) Kram!

Postat av: Emmaria

Det är jobbigt eftersom man alldeles för ofta anses pjåskig om man försöker få förståelse från vissa. Idag klädde jag mig i en skjorta som är ganska vid för att slippa känna tryck på magen utifall att... Det är jobbigt att må såhär, ibland är dte värre än andra gånger!
Sköt om dig du med! Kram :)

2006-03-09 @ 14:15:11
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Matilda

Usch, stress är inte bra. Har själv varit stressad underen längre tid, eller i princop hela hösten. Men nu har jag ställt mig frågan, vad hände om jag inte gör det där? Eller vad händer om jag inte oroar mig för det? Släpper kraven.. Försöker koppla bort och fokusera när det verkligen gäller. Och funkar det inte då är det inte hela världen heller. Hellre att jag mår bra och är lycklig. jag förösöker, men det är svårt. hoppas all dumma stress försvinner. Mkt gör nog det till våren. vi är alla så trötta på vintern. Kram!!

2006-03-09 @ 16:08:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits