hjälpande hand

Här är Lindsay på en tillställning där man ska bekämpa fattigdomen i Afrika (har jag för mig att det var), det är samma organisation som stod bakom Live 8 i höstas.
Tidigare bloggade jag om då
Ashlee Simpson besökte sjuka barn på ett sjukhus. Tankrna gick då runt varför hon gjorde det och om det bara var för pressen det gav. Egentligen är ju det ganska oväsentligt, i det fallet gladdes många sjuka barn och det var väl bra. Sedan fick hon press, men titta på dem som hjälptes av det och fokusera där. Varför ska man hela tiden leta efter anledningar till varför de som stödjer olika organisationer och ändamål gör det? Är det inte bättre att fokusera på det viktiga, de skänker pengar, eller i vissa fall uppträder i förmån för något. Fokuser på vad de ger, inte vad de tar. Det är ju ingen som ifrågasätter varför Angelina Jolie eller Bono är aktiva inom FN.
Jag vill kunna hjälpa mer än vad jag gör, men jag har inte de möjlgheterna, därför är det toppen att de som faktiskt har x antal miljoner på banken delar med sig.
Se det positiva och försök inte vända fram det onda i en god gärning.
18534-1809
bild betterthanyou.org


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits