confused

Alltså jag går och vet inte riktigt om jag är irriterad på en kompis eller inte..
Okej, det låter ju helt knäppt, jag borde ju veta om jag är sur eller inte! Men jag är väl bara trött på hennes sätt tror jag.
Hon är sån där som alltid sätter sin pojkvän först, i alla lägen! De bor ihop så det är inte som om de syns heller. Sedan är hon rätt dålig på initiativ också.
Vi brukar träna ihop och förra veckan föerslog jag träning men så hann inte hon förrän efter hennes tenta som var idag. I samma sms skrev hon att vi skulle höras i helgen. (den som var..)
Så jag bestämde mig för att vänta tills hon hörde av sig, för att se om hon faktiskt gjorde det. Så sent i söndags kväll kom det ett meddelande där hon berättade att hon tränat under helgen bla. Hallå, när jag föreslog skulle hon ju inte hinna förrän typ imorgon.
Så föreslog jag att vi skulle hitta på något skoj ihelgen, men då var hon tvungen att umgås med sambon, hela helgen!
Enda gångerna hon kan ses under helgerna är då hennes pojkvän är bortrest eller gör saker på eget håll. Och det gör han minsann ofta utan att kolla med henne först. Fattar inte varför hon mesar sig så!
Under veckorna hinner inte jag umgås eftersom jag jobbar två kvällar, tränar 1-2 kvällar och blir det en kväll jag inte tränar är det oftast för att jag mår dåligt eller behöver plugga.

Svaret på min fråga är väl att jag är irriterad och nu tänker jag låta henne föreslå saker, det är rätt trist att få nej hela tiden!

Okej, detta låter svinbarnsligt jag vet, men jag är värdelös på konflikter, jag är världens mes, och det är ju egentligen inte någon riktig konflikt... Eller ja... Ni fattar.

Kommentarer:
Postat av: sweet

Vad tråkigt, jag har oxå många såna kompisar. Det blir väl så när man börjar bli vuxen. Jag tycker att du ska ta upp det med henne på ett fint sätt.

Postat av: Angelica

Jag har oxå en sådan kompis och jag blir så irriterad!!!
Jag skulle behöva skriva av mig i min blogg men den läser hon ju så det går ju tyvärr inte.

Det är så fånigt jag vet, men jag har tyvärr stora krav på folk jag kallar mina vänner. Det innebär bland annat att man faktiskt finns där för varandra och tar sig tid för varandra och gör saker, annars är det ingen mening med det hela. Killar försvinner oftast och det kanske är elakt men när jag har blivit behandlad som du i inlägget ovan är jag inte så värt pigg på att sedan trösta personen och dra med den på utekvällar och lyxiga spa-besök.... it takes two, you know!

2006-03-03 @ 06:39:52
URL: http://www.blondieangel.blogg.se
Postat av: suratanten

Irriterande. Har droppat många vänner genom åren. Det blir trist när man är den som hela tiden hör av sig. Man behöver ju inte droppa totalt, men ibland kan man ju ta en break. En av mina bästa kompisar har jag inte träffats sen i höstas. Det gör inget att vänskapen tar en liten paus, om man nu ska vara vänner hela livet.

2006-03-03 @ 06:46:30
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Minna

Nä det är knepigt det där. Med mitt ex var jag sån att allt bara kretsade kring vad han ville och vad som passade honom. Och naturligtvis blev mina vänner och framför allt min syster lidande.
Något jag blev smärtsamt medveten om den dan jag vaknade upp och fann mig själv totalt dumpad...
Som tur är har jag världens bästa syster som förlät och ställde upp natt och dag och en sak är säker, henne kommer jag aldrig dissa för en kille igen!

Och vad gäller din kompis, jag har en kompis som gör på precis samma sätt. Jag gav igen med samma mynt, gjorde en massa planer utan att fråga henne.
Då helt plötsligt började hon sura och frågade varför hon aldrig blev tillfrågad längre.
Jag förklarade hur irriterande jag tyckte att henned beteende var och kors i taket, då började hon bättra sig!
Kan vara värt att prova (kom ihåg vad du skrev om "energitagarna")!

2006-03-03 @ 09:58:48
URL: http://minna.webblogg.se
Postat av: Emmasvärld

Jag känner igen mig till 100%!!!
JAg blir också så himla less! Jag har en kompis som är så jävla dålig på att höra av sig. Jag vill att det ska hända saker hela tiden och när jag frågar henne får jag till 99% ett nej. Det är tråkigt. Och jag kan säkert också vara barnslig och bestämma mig för att inte höra av mig för att se om man får någon reaktion...Det kan gå någon vecka så får man ett sms.. Men ingen förfrågan om vi ska hitta på något eller så... Är i en sån period nu.. Att jag inte tänker höra av mig! En vänskap ska ju vara ömsesidig.
Men det är absolut inte som förr! Det är himla tråkigt att man ska glida isär pga av en kille.
Det har pågått så längen nu så jag orkar tyvärr och sorgligt nog inte bry mig längre.
Tur att man har andra vänner!
Ha en bra dag!
Kram!

2006-03-03 @ 10:32:08
URL: http://emmasvarld.blogg.se
Postat av: Emmaria

USch det verkar som om jag itne är ensam om att råka ut för detta. Fattar inte varför folk dissar sina kompisar som funnits bra mycket längre för någon. Man kan faktiskt behålla bägge delarna!

2006-03-03 @ 18:48:29
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits