Spanien

Fördelen med att flyga klockan sex på morgonen är att man kan ligga vid poolen hela dagen. Nackdelen är att man känner sig som en vandrande zombie och inte är människa förrän efter måånga timmars sömn! Till skillnad från de som flög från Norrköping fick vi i alla fall 7 dagar i solen!

Egentligen har jag inte så mycket att berätta. Dagarna bestod till mesta delen av samma saker, som ett litet semester-schema.
- hotellfrukost, som faktiskt var helt okej för kräsna lilla mig.
- insmöjning av solcreme för en dag vid poolen.
- pressa i ett par timmar
- lunch, oftast sallad eller toast
- pressa flera timmar, möjligtvis något bad i havet (låg vid poolen)
- upp och duscha och göra sig iordning
- middag och kvällsaktivitet

Däremellan trycktes två shoppingturer till Palma in. Två fotbollsmatcher hanns med och några mindre turer till de små butikerna i närheten av vårt hotell som kunde bjuda på lite intressanta fynd.

Tyvärr fick jag ingen positiv bild av spanjorerna den här gången. I Palma var det väl inget att klaga på, men i den lilla badorten var de riktigt oförskämda. Går i väg när man pratar med dem, kommer och avbryter på spanska och diskuterar något. Förra året var jag på nästan samma ställe och upplevde inte alls samma sak. Då var visserligen min mormor med, kanske vågade de inte bete sig illa med en äldre kvinna i sällskapet... Vet inte, men detta är nästan att jämföra med hur illa vi blev behandlade i Prag under skolresan i gymnasiet.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits