las compras

Självklart kunde jag inte låta bli att handla lite i SPanien. Det är något visst med utlandsshopping!
Första dagen i Palma hamnade vi precis vid marknaden som är mitt i gatan i en stor allé. Det var ltie svårt att fatta hur man skulle komma in på rätt sida av stånden men vi lyckades till sist och jag hittade:
- ett svart paljettskärp som kan vara nsyggt att ha till svart linne, och jeans för en enkel men effektfull detalj.
- en svart "Gucci"-väska, i storlek som en tränings/övernattningsväska. Svart med ett snarlikt Gucci-mönster. Väldigt diskret och lyser inte kopia, det hade jag inte köpt.

Sedan gick vi till några kedjor och fastnade på ProMod. De hade inte så mycket den här gången, lite väl mycket boho, hippie och rysch-pysch. Men de har grymma linnen med snygg ringning som var tvungen att följa med till Sverige. Köpte likadana förra året men de hade uppdaterat modellen lite och gjort dem längre, hurra!!
- svart, vitt resp brunt linne med snygg ringning både fram och bak

Zara blev nästa anhalt. Där hittade jag massa grejer som jag bar på, men i provrummet var det. som vanligt knappt en tredjedel som föll mig i smaken.
- bikini, vit med gröna prickar i trekantsmodell med knyt i rygg, nacke och på sidorna i byxan, ursnygg till en brun kropp!
- korallfärgad v-ringad tröja, enkel men ursnygg till både jeans, shorts och kjol, mörkt som ljust

Dessutom hittade jag något som blev en födelsedagspresent.
Mango hade inte särskilt mycket och var dessutom svinkall så det blev bara en snabb genomgång.

Gången därpå som vi besökte Palma gick vi först i Gamla stan med de söta små butikerna. De lockade mig inte på samma sätt som förra året, men de var ändå väldigt mysiga. Roligt när man känner igen sig och kommer ihåg när den och den affären kommer.
Hittade ett par svarta platta ballerinas vilka jag blev riktigt nöjd med. Men det fanns massor i samma modell men i olika färger och mönster. Hade gärna köpt ett par i guld, silver, blå/vit-randiga, röd/vit-randiga, vita och leopardmönstrade. Men jag är itne den som är den och var otroligt nöjd med mina svarta!

På Zara, en annan den här gången inhandlades precis innan stängning:
- svart lite tunnare topp, singoalla-känsla, men tio gånger snyggare
- nougatfärgad blus med liten puffärm, detaljer i pärlor och spets och knappar 3/4 framtill
- ljus kofta med två små fickor, köpte en sådan i höstas och jag älskar de. Tyvärr nopprade min vinterjacka den så den är inte alls så fin som jag önskar...

Näst sista dagen på Mallorca hittade jag dessutom ett par kilklackar i en liten butik i den lilla hamnen i vår badort. På lunchen idag såg jag att Bronx har en exakt likadan sko men för mycket mer pengar. Nästan 4 gånger så dyra! Så jag är ruskigt nöjd, ännu mer än innan.


När jag skriver det såhär låter dte som ganska mycket, men jag är faktiskt ekonomisk och har inte köpt så värst dyra grejer. För mig är en stor del av utlands-shoppingen att det ska kännas som fynd och då handlar jag aldrig dyrare än hemma. Sedan är det några grejer som är bas-saker som de svarta ballerinorna och den ljusa koftan, det har jag letat som en gnu efter hemma utan att hitta något bra.

Kommentarer:
Postat av: JessicaN

Det låter ju som alldeles lagom shopping det! Hoppas att vi får se bilder på allting så småningom! :)

Postat av: Emmaria

Jag ska göra mitt bästa! :)

2006-06-19 @ 23:30:47
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Marika

hej hej.. jag och min pojkvän ska åka till Mallorca på fredag.. vet inte riktigt var det blir.. ospec. men är sååå sugen på shopping. har du några bra tips?? kram Marika

2006-07-26 @ 11:06:33

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits