SOL

Vad jag älskar sommar och sol!
Jag blir glad av att se en blå himmel, känna solens strålar mot min kind och känslan av att kunna gå till jobbet på morgonen iklädd shorts & linne och tycka att koftan känns lite överdriven.
Visserligen sitter jag instängd, men att jobba blir ju tio gånger tristare med moln och trist väder. Dessutom kan jag ju inte önska att sommaren blir kall och molnig bara för att jag ska jobba, vad är det för sätt?!
Sådant sätt har mina arbetskamrater, även kallade Gnällisarna. De tycker det ska vara molnigt och dåligt väder nu eftersom de jobbar. Trist människor! Sedan inser jag vilken tur jag har, jag är lyckligt lottad (trots all skit som jag också måste dras med). Just nu får jag möjlighet att låna en bil och därmed kunna bo i huset på marken och kunna njuta av sommarkvällarna. Jag kan lätt åka ner till landet, eller välja att sova i min lägenhet i centrala stan. Det gäller att inse när man är lyckligt lottad!
18534-2773


bild roligakort.nu

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits