you are my sunshine

Klarblå himmel, strålande sol och snön som långsamt rinner bort! Ljuvligt!
Våren känns närmare även om det fortfarande är kallt ute.

Vilka gnällspikar som jobbar här. Gnäll, gnäll och gnäll. Med deras röster så blir det dessutom tio gånger värre. Nu är det en kvinna som ska jobba deltid för att avlasta en annan, den kvinnan som kommer in är arbetslös egentligen och ska nu jobba deltid. Borde man inte tycka det var stimulerande att arbeta deltid då? Visst jag ska erkänna att jag aldrig varit utan arbete, men min uppfattning är att det är bättre att vara sysselsatt istället för att gå sysslolös. Eller är jag helt fel ute?

Idag tänkte jag ta en snabbsväng på stan efter jobbet. När jag gjorde det i fredags så var jag helt oinspirerad och hittade ingenting. Kanske kan jag hitta något litet idag?! Men jag måste hålla i pengarna nu, får sådär lön i februari. Håller tummarna för att jag får komma tillbaka till mitt extra jobb om några veckor!

Kommentarer:
Postat av: Angelica

Klart att det är bättre att vara deltidsanställd än att gå hemma och göra ingenting.... jag skulle bli skogstokig på en vecka!

Postat av: Emmaria

Samma här, blir galen om jag inte får göra saker och ha folk runtomkring mig. Tycker det borde vara bättre med jobb, men nejdå, hon beter sig som om det är ett straff... Märkligt!

2006-01-31 @ 11:05:33
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: pierre

gött med lite vår å bra humör...det smittar av sig....

2006-01-31 @ 14:01:27
URL: http://dapierre.blogg.se
Postat av: Emmaria

Ja jag hoppas det! :) Alla måste få gnälla ibland, men det gäller att man lyfter blicken ibland och tittar på den härligt blå himlen med en klar sol som skiner. Förhoppningsvis blir det lite lättare då! :)

2006-01-31 @ 14:06:31
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits