lackat

Har ägnat en stund åt att fixa med naglarna. Det var ett tag sedan jag gjorde det så det var dags.
Fram med lilla kittet och bara att sätta igång.
Nagelbandscreme, olja, gul pinne, styrkelack, genomskinligt lack i två lacker och reusultatet är riktigt bra!
Snygga naglar är superviktigt för mig. Jag bryr mig inte så mycket om andras, tycker det ser illa ut med nerbitna, men det är ju inte min deal. Det viktiga är mina egna. Jag kan skämmas jättemycket när de inte är fixade.

Även fossingarna fick sig en omgång. Inte lika genomgående men scrubbning, nagelbandscreme och lackande gjorde dem fina. På tånaglarna har jag alltid rosa nagellack med pärlemors glans. Jag gillar det bäst, funkar både på sommarbruna som vinterbleka fötter.

Nu ska jag kolla klart på Closer och sedan läsa lite i Cirkelns mitt. Så himla bra bok, jag gillar verkligen Dan Brown. Skönt kompliment efter alla Gossip Girl böcker jag läst. De blir lite väl ytliga efter ett tag!

Kommentarer:
Postat av: Frida

Håller med dig. Fräscha naglar är ett måste! Har dock väldigt svårt att hitta ngt bra hållbart lack. Kan du tipsa om ngt? (helst i budgetvarianten). Vilket är det rosa du använder på tårna?
Bra blogg, läser den varje dag!

2006-01-30 @ 07:06:47
Postat av: Sofia

Jag älskar Maveles. Dom är inte dyra, små förpacckningar vilket gör att om inte torkar igen innan man hunnit ta slut på dom och schyssta färger som håller (kunde inte låta bli att svara på en fråga som såklart egentligen var riktad till dig emmaria, sorry!)

Jag har blivit en sån sucker på nagelbandskräm. Har miljoner. Det känns bara så lyxigt. Annars är jag en sån som fixar naglarna maniskt under en period och sen har jag en lång slackerperiod efter det. Så länge dom inte är smutsiga är det ok. Fast när man fixat dom känns det så himla lyxigt ju! Men gud vad konstigt förresten, kom just på att jag drömde att någon sa åt mig att jag var tvungen att gå och få en manikyr inatt. Ett tecken?

Postat av: Emmaria

Hmm, hållbart lack.. Det jag använder är L'Oreal, men det är sådär hållbart. De har ett genomskinligt som heter Strength, brukar använda det och mina naglar blir snygga med det, men jag får altid ta två lager och det håller i kanske 5 dagar, men kan gå en vecka innan jag måste måla om dem.
Det rosa på tårna är Isadora. De har väldigt bralack tycker jag! Jag har kört både billiga och dyra lack, men till tårna funkar dte minst lika bra med billigt lack. Det dyraste jag har till fingrarna är Mavala, det gäller nog att man hittar dte som funkar på en.. Som med så mycket annat :)
Tack, vad kul att du brukar läsa! :)

2006-01-30 @ 11:42:06
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag borde bli bättre på det där med att fixa tånaglarna... lätt att slarva under strump och stövelsäsongen!

2006-01-30 @ 21:13:27
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Emmaria

Jag började att fixa dem även vinterhalvåret för nåra år sedan och jag känner mig fräschare. Är inte så förtjust i fötter, men med lite lack på så blir de bättre!
Nagelbandscreme är härligt! Vad använder du för sort? Och Sofia, det är lugnt att du svarar på frågor! :) Bara kul.

2006-01-30 @ 23:19:05
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits