karaktär

Ibland har jag dålig karaktär!
Som idag skulle jag skriva ett viktigt brev, plugga och kanske gå och sola efter jobbet. Men vad har jag gjort... Köpt en jacka för alldeles för mycket pengar, vilat, läst, pluggat lite (inte helt usel) och tittat på såpor.

Igår skickade jag ett mail till min chef angående vårt
samtal förra veckan, han är aldrig på plats och jag vill hellre föregå än föregås! Idag såg jag svaret och det var absolut bra! Men sedan så skulle vi ha ett möte med en kollega som jag jobbar väldigt nära och hjälper mycket med uppgifter hon inte hinner med. Vad kan det handla om liksom?
Shit, med den här nya chefen blir allt så himla seriöst hela tiden. Jag blir ju alldeles nojig! Att ha möte med chefen jämnt och ständigt är inte bra för mitt psyke.
Inte för att jag är rädd för honom eller så, jag behandlar inte honom annorlunda än de andra på kontoret. Genom olika jobb har jag träffat en mängd med chefer, riktiga höjdare, men de ska inte behandlas annorlunda bara för att deras titel är VD, chef eller liknande. Sedan innebär inte det att jag är otrevlig eller något, men jag har samma sätt mot alla och det är att vara trevlig och tillmötesgående.
Nej, att ha möte med chefen hela tiden gör att jag känner mig osäker i mitt jobb. Han har försökt att ta bort uppgifter från mig en gång, jag vill inte att det ska hända igen...

Idag var jag inte så trevlig mot en på jobbet förresten. Hon skulle koka kaffe till sitt kundmöte, jag hjälper till med sådant ibland om någon ber mig. Men hon bad inte utan stod där helt handfallen och ville bara att jag skulle ta över. Så istället talade jag henne igenom ett par steg, men dte syntes på henne att hon ville att jag skulle ta över. All she had to do was ask!
Till saken hör att vi inte har någon kaffemaskin utan gör kaffet i stora Bodum-bryggare. Det innebär att man lägger x antal skopor kaffe i en glaskanna, häller på det kokande vattnet och vänter en stund innan man trycker undan kaffet med ett filter. (Ni vet nog hur jag menar...) Det klarar väl vem som helst, eller?!
Det roliga med mitt kontor är att det händer alltid något som gör en lite smågalen eller förvånad. Det blir ju aldrig tråkigt iallafall...

Jag får inte följa med på kick-offen :( Någon måste vara kvar och skicka annonserna och svara i telefon. Skojigt värre... ehh... Alltid ska jag lida.

Kommentarer:
Postat av: Angelica

Nice... jag önskar att jag just idag hade lite sämre karaktär,... jag är inte van vid att plugga så här mkt .....jag har suttit och pluggat med 3 personer till i allrummet hela dagen... jag håller på att bli galen... det är så JOBBIGT!

Min hjärna är trött!

Postat av: Emmaria

Ska vi byta? Jag skulle behöva lite mer karaktär för tillfället. Det är kylan, jag blir så oinspirerad. Men imorgon ska det bli sol och då minsann ska jag skapa endorfiner!
Jag har jättesvårt för att plugga i bibliotek ed eftersom jag är så nyfiken. Det kanske är en snygg kille som går förbi... man vet ju aldrig ;)

2006-01-24 @ 23:03:03
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Anna

men du, angående köpet av en dyr jacka, jag brukar säga till min far att det är väl bättre att jag köper sånt än att jag lägger ut pengarna på knark?

inte för att jag knarkar, men det känns bättre:P

2006-01-25 @ 10:11:56
URL: http://Aletna.blogg.se
Postat av: Sofia

Det du beskriver i första stycket låter som vilken dag som helst för mig just nu. Det är frustrerande att inte kunna få saker gjort fast jag har så himla mycket tid. Men det är ju just det där, man ska ha lagom tid. Har man för lite tid hinner man inte (obviously), har man för mycket blir inget av för man blir så förslappad. Gaah... måste börja jobba mer så att jag kan kompensera för min 8timmars skolvecka...

2006-01-25 @ 18:30:07
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se
Postat av: Emmaria

Anna: Det där var bra sagt! Ska komma ihåg det till nästa gångjag behöver "försvara" ett köp :)

Sofia: Jag är precis likadan! När jag har för mycket att göra blir jag stressad och tar inte tag i något. När jag sedan får för mycket tid så slappar jag bara ändå. Lagom mycket att göra är det som stimluerar mig bäst! Hoppas verkligen de har plats för mig på mitt kvällsjobb om några evckor!

2006-01-25 @ 22:23:23
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits