Brillor

Idag var jag äntligen iväg och testade olika glasögon. I november var jag på synundersökning och nu var jag då iväg och kollade på bågar.
Eftersom jag idag har ett par
Silhouette i titan utan båge runt glasen. Jag trivs jättebra i dem eftersom de inte lyser i mitt ansikte Eftersom jag är nästintill platinablond har jag nästan ingen färg på mina ögonbryn men tack och lov ganska mörka ögon och bruna ögonfransar. Mina egna färger fungerar väldigt bra till de här glasögonen men eftersom jag haft lite problem med synen det sista funderar jag på om det är dags att byta glasögon så jag får ett par med lite starkare glas.

Jag besökte två optiker och har nu hemma två glasögonpar från vardera butiken för att testa. Det är jättesvårt att veta och känna efter.
De ser ut ungefär såhär:


  1. ingen båge runt glaset utan endast två kraftigare skalmar som går från varsin ände av glaset och går samman strax före örat. Skalmarna är blåa. De liknar ju mina gamla men känns roligare, lite fräckare och mer än de jag har idag.
  2. ljusblå plastbåge, lite kantiga. Framhäver mina ögon väldig nsyggt, men det är det par jag är mest säker på att jag inte vill ha. Just nu iaf...
  3. det tredje paret är också ljusblå med båge upptill på glaset och ganska bred skalm. Lite kantiga och ganska snygga. Men de är en storlek för stora så väljer jag dem får jag chansa på att storleken mindre är bra...
  4. det sista paret är i samma stil som det tredje, samma märke, men det är båge runt hela glaset. De glasögonen jag har hemma går i någon slags beige/champagne-färg. Den skulle jag inte välja utan den blåa färgen som är på det tredje paret.
Nackdelen med par 3 och 4 är att på den breda bågen är en detalj som jag är lite osäker på... Åh vad jobbigt det här är!
Jag vet inte vad jag vill se ut som. Jag vill bara hitta ett par som känns rätt!

Provade säkert hundra par glasögon idag, jag överdriver inte. antingen kändes de alldeles för coola, för mycket, extrema eller så kände jag mig för ordentlig, prydlig, töntig eller som en sekreterare.
Nej det är jättesvårt och det är en omställning att ta på sig glasögon som faktiskt syns till skillnad från de jag har idag.

Min mamma har också Silhouette glasögon men hon upplever inte som jag att de kräver lite av henne färgmässigt. Hon känner att hon måste vara ordentlgit fixad för att bära upp dem bäst. Medan jag känner mig minst lika snygg då jag är osminkad och har tofs som med make-up och fräscht hår. Det är olika hur man uppfattar och känner det.

Just nu känns det som att jag lika bra kan behålla de glasögonen jag har idag. Skulle jag välja det första paret (1) så är det itne ens säkert att någon skulle se att de var nya... Lite trist, men jag måste ändå utgå ifrån att jag ska vara nöjd i dem.

Om man diskuterar glasögon i olika sällskap och jag på något vis parat om mina glasögon är det alltid minst en person som förvånat frågar om jag har glasögon. Och det är alltså personer som vid flera tilfällen sett mig i glasögonen. Antingen är det de som behöver glasögon eftersom de är blinda, eller så syns helt enkelt inte mina glasögon.


Oj, vad mycket jag hade att säga om glasögon!


Kommentarer:
Postat av: Marika

jag är också tror jag.. på jakt efter ett par glasögon.. jag anv linser .. men skulle behöva ett par glasögon.. har ett par gamla ifall ngt skulle hända.. men de är såå värdelösa.. usch o fy..
jag är nog som du på jakt efter ett par utan båge runt glaset. med endast själva ja vad kallas det.. hmm..
jag har hittat ett par chanell.. men min plånbok sprang ur butiken.. men ändå.. sååååååååååå snygga... hmmm vad ska man göra?? svårt beslut.. o de kostar så man vill var 100% säker... good luck..

Postat av: Emmaria

Tack detsamma. Ja usch vilken ångest det är att välja glasögon. Jag vill ju vara 100& säker som du säger.. De dyra är alltid snyggast också. Såg ett par D&G som jag gillade men de var lite väl pråliga. Skulle inte funka en slappdag liksom.
hh, beslutsångest!

2006-01-18 @ 23:39:08
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits