stressen

Kan inte riktigt betsämma mig för om jag ska träna imorgon eller inte. Har tränat ganska mycket det sista och vill inte få mer muskler. Jag vill träna för att hålla det jag har, men egentligen vill jag slimma ner en del av musklerna. Kan man det? Jag får nog ta hem massa träningstidningar så jag fattar hudet funkar! Idag åkte MåBra med hem. Har dessutom den där dvd:n från iForm med Pilatesövningar. Den har jag på både norska (eller om det var danska) och svenska. Håller mig nog till den svenska. Funderar på en tur till gymmet... Jag vill ju! Får vara ordentlig och inte slö. Jag fattar nästan inte vad det är med mig, så som jag tränar har jag aldrig gjort innan. Eller jag har väl gjort det, men jag har inte tagit i på samma sätt då.

Har kommit på mig själv med att bli superstressad av att på en massa bloggar läsa om hur mycket/lite folk äter. Att de borde träna och känner sig pluffsiga. Okej jag ska väl inte kasta sten i glashus för jag skriver om det också.
Men det hindrar mig inte från att bli jätte stressad och känna press. Det är ganska knäppt men jag blir triggad av det. Att jag tränar mycket handlar om mig själv, jag hoppas hela tiden på att jag ska må bättre och känna mig piggare efter ett pass.
Men maten, det är jobbigt nästan. Det är många bloggar jag gillar att kolla in på för att de skriver om sin vardag, tips och annat, men när det blir de där mat/träning/pluffs inläggen, då vill jag bara censurera så att jag inte läser dem. Detta är inte på något vis kritik mot de som skriver det. Alla får skriva om vad det vill. Om något så reflekteras jag över hur jag påverkas av det jag läser.
Det är som att personerna bakom alla bloggar känns verkliga och därmed är sådana jag kan "tävla" mot i fair play. Kändisarna är en helt annan nivå och inte lika nåbara.
Jag kan inte förklara och jag antar att flera kommer bli sura nu. Men det är INGET personligt mot någon. Detta handlar om mig! Det enklaste vore ju självklart att inte läsa de bloggarna, det vet jag!

Som sagt, jag ska inte kasta sten i glashus jag vet att jag är likadan, även om jag väl inte direkt skriver så mycket om vad jag äter...

Kommentarer:
Postat av: Storasystern

Mm, det där med pilates är väl bra om man vill ha en slimmad kropp utan stora muskler?

Postat av: Emmaria

Ska testa det tänkte jag. Om inte annat så är dte nog bra för kroppen med lite olika typer av övningar!

2006-02-22 @ 11:50:15
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits