stor

Ikväll var jag på kick-off. Vilket inte innebär skoj och party på mitt jobb som det betyder på andra ställen. Internutbildning hade varit bättre, men de försöker väl "hotta" till det.
Kul var att träffa mina jobbarkompisar. Sötnosarna.

Kvällen har sedan ägnats åt tv-tittande: Desperate Housewives. Därefter har jag samtidigt som jag kollade på Joey och (detta skäms jag nästan över, men so be it) Playboy Girls (eller vad det nu heter). Så skoj att se på dem, de är så fåniga och ytliga. Den som tycker den här bloggen är ytlig kan ju kolla in den serien och få lite perspektiv. Här väljer jag att visa en del av mig, men det man ser av de där tjejerna, allt är bara fake!
Samtidigt som jag kollade på dessa programmen har jag dammat, torkat och städat lägenheten. Spisen är rengjord, badrummet skrubbat, vissa skåp har organiserats, bokhyllan har plockats in igen (efter sängflyttande...) och väskor har rensats för att kunna få bättre plats i skåpen.
Om någon undrar vadan detta städryck så är det lätt uttryckt: Besök!
Imorgon kommer farmor och farfar hit. De har aldrig sett min lägenhet, flyttade ju in i september men det har varit så mycket hittills. Eller jag har inte orkat engagera mig helt enkelt. Men imorgon är det dags och det måste vara fint!
När mormor kommer hit spelar det inte så stor roll, hon bryr sig liksom inte. Men farmor och farfar är en helt annan sak. De har andra värderingar och efterfrågar helt andra saker.
Svårt att förklara.. Men om man säger såhär. När pappa växte upp fick han inte använda jeans från september-maj (har jag för mig det var..) och andra saker som jag självklart inte kommer på nu.

Anyhow jag vill att de ska vara stolta över mig och det är faktiskt tio gånger roligare att visa upp en fin lägenhet än en halvdann! Enda problemet är sittarrangemang.
Jag tänkte att vi skulle fika. Då får vi sitta i köket och det blir precis. Jag har bara två ordentliga köksstolar, bordet är ganska litet, men herregud, vad ska de förvänta sig?! Värsta lyxvåningen!?!

Får nog gå och köpa tulpaner i morgon, ser så himla snyggt ut när man har det ståendes framme.

Kommentarer:
Postat av: Angelica

Jag vet man vill ju att det ska vara fint och att de ska bli stolta ju.... jag förstår precis. Tulpanerna låter som en utmärkt idé!

Hi hi, jag ser oxå på Playboy Bunny-programmet.... men igår såg jag på det på den stora TV:n i allrummet och blev jättedissad av alla. Men när man har pluggat ekonomi en hel dag förtjänar man lite ytlighet tycker jag! Jag tycker det är jättekul!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits