sol och plusgrader!

Hurra! Snön smälter, solen skiner och det är härligt ute!
Visserligen går det ganska långsamt, men det är absolut bättre än inget. Snart kommer våren.
Igår läste jag i Två Dagar (som är en bilaga i GP på lördagar) att i ryska huvudstaden firar man in våren under 28/2-6/3 (tror jag det var). Detta gör man genom att äta pannkakor. Pannkakorna symboliserar solen och äts med sylt, kaviar och annat. Mysigt tycker jag och en bra tradition! Fast oj, nu blev jag sugen på pannkakor...

Vaknade med världens huvudvärk, ingen baksmälla eftersom jag var på bio igår. Det är på något vis mer ok om det var baksmälla för då fanns det en orsak. Nu känns det som om jag har kramp i huvudet. Eller som om världens starkaste man lagt sin hand på mitt huvud och trycker! Ingen härlig känsla kan jag berätta!

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits