perfect date

Ännu en listning i King som jag fastnade lite extra vid. Nämligen 13 tips för att dejta stilfullt.
Om någon som planerar att förföra mig läser detta så håll ögonen på vad jag tycker! Såhär skriver de:

  1. Inbjudan - handskrivet brev är det bästa tipset
  2. Städning - allt från handfat till blänkande golv och papperskorg i badrummet
  3. Hygien - näshår, tänder och naglar samt doften ska fixas
  4. Klädsel - "Var dig själv, men lite snyggare."
  5. Störningsmoment - berätta inte för polare som kan tänkas lägga näsan i blöt, bort med mobilen.
  6. Belysning - inte lysrör, men inte fullt ut med levande ljus, blanda levande ljus med små lampor
  7. Musik - dator, radio och Marvin Gaye/Barry White går fetbort
  8. Stämning - beställd taxi till din dejt, ta hand om ytterkläderna osv
  9. Matlagning - något man behärskar, men piffig förrätt och hemlagad efterrätt.
  10. Dryck - dejten ska alltid ha en dryck i handen...
  11. Konversation - lyssna mer än du pratar och förbered inte samtalsämnen
  12. Efteråt - var förberedd med film, kanske frukost men framförallt truga inte
  13. Avslutning - följa till taxi/tåg/buss/dörren, hör av dig för att se till att dejten kom hem ordentligt och visa att du tänker på henne.
Jesus! Är detta på fullaste allvar? Nu får ni berätta för mig därute, har någon varit med om sådan här genomtänkt dejt? Eller killar, förbereder ni er sådär minutiöst?

Visserligen är jag nog en romantiker, eller rättare sagt jag är en romantiker, men jag gillar inte krystade situationer där det ska vara så himlans romantiskt och gulligt. Vad är det för fel på att ta en promenad, göra något aktivt eller helt enkelt gå ut och äta på en dejt?
Visst när man har varit ute någon gång kan man bjuda hem och fixa midag osv, men blir jag bjuden på något sådant här så får jag världens ångest över vad jag ska göra tillbaka.
Nej jag är sådär jättesvensk och föredrar det där som är lagom. Romantiskt och fint, men ändå på en sådan nivå att jag får se den rätta sidan hos min dejt. Tänk vilka höga förväntningar han lägger på resten av förhållandet (om det går som man hoppas)...
Nej jag säger då det, ska vi ta över den delen av den amerikanska kulturen nu också, dejtandet?!?!


Kommentarer:
Postat av: Minna

Håller helt med dig! Det får inte bli för krystat, då blir man bara obekväm. När jag hade min första date med J dök det upp en annnan "date" till honom som råkade se oss i fönstret. Hon blev helt galen och stod och skällde ut J i 20 minuter utanför porten medans jag satt på golvet innanför fönstret och tjuvlyssnade. Det var ganska hysteriskt faktiskt!
Man kan väl säga så här: vi kommer aldrig glömma den daten!

Postat av: Dytte

Många av de saker på den listan är rätt överdrivna. Jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som gjort detta. En del av sakerna men absolut inte alla. Som du sen säger, en promenad vad är det för fel på det? Inget alls enligt mig!

2006-03-01 @ 11:05:51
URL: http://dytte.blogspot.com
Postat av: Emmaria

MInna: Oj, det låter ju sådär kul.. Men han valde ju dig och ni fick som sagt något att minnas.
Krystat på en date är aldrig trevligt, bättre med mer spontant.

Dytte: Vissa saker var absolut alldeles överdrivna, men andra är ganska självklara tycker jag.
Jag har inte heller hört talas om någon som gjort allt det där, en killkompis till mig har iofs gjort en del av de lite extrema sakerna, men han är som han är...
Promenader är toppen!

2006-03-01 @ 16:49:40
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: F

Lite väl överdrivet kanske...

2006-03-28 @ 15:33:18
URL: http://freddeland.blogg.se
Postat av: Treetop

Ja herregud... vilken lista! Fattas bara en liten casual japansk téceremoni också! Vad är det för datenazister som kommit på allt det där? Nej, lite enklare ska det vara. En bra date ska vara som ett kinderägg, sött men inte för mycket, och med en liten överraskning i.

2006-03-31 @ 23:00:00
URL: http://treetop.blogg.se/
Postat av: zwjdmvbgi qlbwotfi

rhlvyudp fgwjhe cevtmd hpilrwdju lafx zsjoypd zsgwblk

2006-12-31 @ 20:34:56
URL: http://www.kbqld.lcagnd.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits