Melodifestivalen

Detta är pinsamt, men jag bjuder på mig själv rätt ofta så varför inte...

Eftersom jag var på kalas igår så spelade jag in melodifestivalen. Tyckte Lena Ph var bra som programledare, visst hon stakade sig några gånger, men hey, hon är ju bara mänsklig!
Hennes skämt var roliga och hon var som hon brukar vara, underhållande och bjöd på sig själv!
Så tittar man på kvällstidningarna idag och läser att folk inte har uppskattat hennes skämt osv.
Men snälla, skaffa er lite humor! Det enda jag tyckte var synd är att hon inte fick sjunga! Den där maskgrejen var ju värdelös, kasta in Lena som mellanakt istället så lyfter en ganska trist show till taken.

Låtarna var som de brukar var i Meolodifestivalen. Blandad stil, några kända och några okända ansikten. Jag satt och gissade vilken låt jag tyckte sjungande artist påminde om. Förvånansvärt många har look-a-likes.

Linda Bengtzing är ett riktigt energiknippe och hade en kul låt, men snälla skippa alla klädbytena i Globen! Den sista klänningen var inte ett dugg smickrande till hennes ben, den passar få personer den skärningen.
Andreas Johnson påminde starkt om någon, kommer bara inte på vem... Hans låt var bra, men jag känner ingen direkt melodifestival vibb över det. Snarare en radiohit!
Hoppas nu bara inte att Electric banana band går vidare.. Men det ska väl mycket till för att det ska hända!?!


Kommentarer:
Postat av: sarah

jag tyckte jag kände torsten flinck vibbar av andreas :) Var säkert inte det du menade, men kunde inte låta bli att dela med mig av det! =)

2006-02-19 @ 15:04:12
Postat av: Storasystern

Jag tyckte att Andreas Johnson var hur bra som helst! :-)

Postat av: Martinja

Jag tycker tvärtom där: Lena PH sög riiiktigt mkt, hon såg sur ut och hennes skämt var ooootroligt kassa enligt mig. Och maskgrejen var jättecool, vi satt som förhäxade allihop under det nummret...

2006-02-19 @ 15:45:57
URL: http://martinja.blogg.se
Postat av: eremo

kan inte folk förstå att det inte är Lena själv som skriver manus!?!?!?
Lena äger!

2006-02-19 @ 16:29:59
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

Sarah: haha.. Nej det var väl inte riktigt det jag tänkte på utan mer musikmässigt, men du har rätt. Lite sådana vibbar fick man! :)

Storasystern: det tyckte jag med, men är han verkligen schlager?

Martinja: Ojdå, hård kritik, vi har väldigt delade uppfattningar där. Men så är det ju!

eremo: Det står ju till och med i en artikel att det inte var hon som skrev manuset..
Håller med dig, Lena äger!

2006-02-19 @ 16:55:23
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Ninni

Lena var skitbra, och jag håller med om Lindas klänning, hennes ben såg ju enorma ut!
Såg att du hade strul med bloggen, hade jag hela kvällen igår, jag blir galen!!

2006-02-19 @ 18:07:56
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Emmaria

Visst var Lena bra, gillar henne och det faktum att hon har sådan självdistans!
Tyckte den var schysst mitt-klänningen, som hon hade då hon gjorde det sista gången...
Visst är det irriterande när det strular, man kan ju inte göra något åt det heller...

2006-02-19 @ 18:24:20
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: kajsa

låten som andreas låt påminde om var väl in the name of love eller nåt sånt.
iaf en U2 låt...

2006-02-19 @ 18:49:24
Postat av: Emmaria

Du har säkert rätt kajsa. Men visst påminde den starkt om någon annan låt?!

2006-02-20 @ 11:26:13
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits