tröttast

Min långa, men trevliga dag är slut. Kom just hem efter jobb, julgransklädning, gullande och fika.
Jobbet var så trevligt så. Kändes mer som en social sammankomst än ett arbete. Alla är så söta på kontoret. Frågar hur dte går för mig och säger att det är kul att se mig. Mycket bra boost.
Julgranen blev klädd, får väl erkänna att mamma klädde den mest medan jag var tyckare. Varje år har vi frågorna, färg på kulor (blå/röda/silver), vilken typ av glitter (vanligt luciaglitter/smala "snören") och hur mycket "tjafs" ska det vara (inte mycket!)... I år blev det traditionellt glitter, silver och röda kulor samt en ängel och någon stjärna. Very nice!
Hann med att klämma in en och en halv timmas gullande med älsklingskillen också! Han var visst vresig hela dagen, men faster gjorde tricket. Fick honom att le och skratta. Lyckades lugna honom alldeles själv när han började vråla en stund också. Mycket stolt! När jag gick fick jag en blöt puss :)
Jag var lite sen till fikat, vilket mitt sällskap inte uppskattade. Men jag lyckades charma till det hela och summan var en rolig och trevlig fika! Nu ska jag värma lite glögg, titta på julkalendern som jag spelat in och sedan sova. Imorgon är en annan dag och då ska jag jobba, köpa ett litet paket, packa ihop mina grejer och åka till föräldrarna för julfirande med farmor, farfar och mormor samt hela familjen G(det är min familj alltså..).

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits