the Break-Up

Igår var jag på bio och såg The Break-Up. Det var tidningen hennes som gav sina läsare möjligheten att se filmen i förväg, den har premiär nu på fredag.

Filmen handlar om Brooke och Gary. Den första scenen visar hur de träffas och sedan går det snabbt då man får se en tid fylld av kärlek dem emellan. Filmen börjar ordentligt en kväll då de ska ha gäster hemma. Här ser man tydligt vad som sedan fortsätter genom hela filmen, hur män och kvinnor fungerar och tänker olika. Att det som är viktigt för den ena parten är för den andra parten svårt att förstå och tvärtom. Kommunikation som inte går igenom, besvikelse och så vidare. Det låter som en mörk film och visst, den handlar om ett uppbrott, det är sällan roligt. Emellanåt är det dock roliga scener där man kan skratta till. Slutet känns ditlagt efter att provpubliken sagt sitt, det kan man dessutom tro om man ser på de paparazzibilder från den sista filmningen i Chicago.

Jag gillade den, ansolut helt okej! Jennifer har en del fina outfits också, känns nästan som hennes privata stil, enkelt, stilrent och klassiskt.

Kommentarer:
Postat av: emma

skulle med vilja se den.

Postat av: Lars Anders Johansson

Jag är tveksam, men ska vänta med att uttala mig tills jag sett den.

2006-08-03 @ 02:05:54
URL: http://slott.blogg.se
Postat av: eremo

Den var sådär tyckte jag, inte som jag hade trott men Jennifer spelar lika bra som vanligt.

2006-08-03 @ 08:06:46
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

emma: premiär imorgon :)

Lars Anders Johansson: Jo, men det beror ju helt på vad man har för smak..

eremo: jag hade noll tankar om den innan och det hjälpte nog, sedan var jag orolig att det skulle vara mer skämt och konstig humor, men det var ju bara en relationsfilm egentligen. How-not-to...

2006-08-03 @ 09:25:21
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Elina A

Jennifer verkar ha ändrats VÄLDIGT mycket sen vänner, ... tycker jag, vad tycker ni?

2006-08-04 @ 12:22:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits