höstdetaljer

Ännu närmare hösten med månadsskifte. Aftonbladet passar på att skriva om höstens trender.
Klädmässigt tar de upp att det ska vara mycket volym, A-linjeformad kappa, klänningar och tights. De tar även upp hängslebyxor/kjol, en trend jag inte fallit för och inte gillar. Jag tycker inte det är smickrande och inte heller snyggt. Det är en hårsmån ifrån att man ser ut som ett stort barn. Klänning och tights gillar jag, det planerar jag ha som stadigt inslag i höstens garderob.

Detaljer i höst:
Hög midja - fint på andra, men inget för mig!
Trekvartsärm - snyggt, men tyvärr lite opraktiskt om man fryser
Grovstickat - härligt
Stora knappar - snyggt
Skorstenskrage - I like a lot
Rosetter - sött
Flätade stickningar - min favorit, kanske jag kan hitta en flätstickad tröja nu, äntligen!

Skorna ska vara svart, runda i tån, gärna i lack och snörning. Skoletten är allra hetast men även ankelboots. Jag blir nöjd bara jag hittar snygga skor med lagom klack!

Detaljerna på våra väskor faller mig i smaken:
Quiltat - schysst
Axelkedja - fint!
Laskad kant (dekorsöm) - fin detalj
Smycken, garntofsar och lås - piffar till en enkel väska

Det ska vara volym i plaggen och vi kommer att få se mycket av den A-linjeformade kappan. Hängselbyxorna och -kjolen hänger kvar, liksom klänningen och tightsen.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits