stress

Läser på Expressen om en undersökning som gjort om ungdomar idag. Vilken press det är, strävan efter att vara perfekt. Alltid lika aktuellt ämne och det bör uppmärksammas, jag tror inte alla ser tecken och förstår vad som ligger bakom.
I senaste Veckorevyn skriver Ebba om mat i sin krönika. Mer exakt om den ångest som många har gällande mat. Hon är klockren i sin beskrivning och jag vet nog själv vilken typ jag är.
Det bästa är nog i sista stycket där hon skriver: "Om jag bara skulle äta en apelsin till lunch kan jag garantera att jag aldrig skulle orka göra den här tidningen. För att inte tala om in bok."
Bra skrivet! Hon tar dels upp det som många tänker, klankar inte ner på det utan ger perspektiv på vad man klarar av utan mat i kroppen. Nästan ingenting!
Och visst har hon rätt i att Äta bör man, annars dör man!
Även om det ibland är lättare att säga, än att göra det...


Kommentarer:
Postat av: eremo

ät lite av allt o ät rätt lixom!
:)

Postat av: Emmaria

Precis!

2006-04-13 @ 14:26:53
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: baks gfhbiaxqu

eknorwcfp qkzanbywf olhucxe uhywk uphyliz smrtd jcslabmk

2007-01-01 @ 01:42:07
URL: http://www.dcbz.rkomaz.com

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits