Om bloggar..

I senaste Dagens Media skriver Åsa Mattson om sin blogg-fobi. Hon verkar inte ha något positivt att säga om bloggar och dess innehåll. Hon jämför det med uppvisandet av någon ståendes i noppriga underkläder i starkt strålkastarsken. Åsa är chefredaktör för Salong K. Två av hennes medarbetare, Kicki Norman (som tidigare jobbat på VeckoRevyn) och Pernilla Ericson (också från VR), har båda bloggar.
Krönikan slutar på följande sätt:
"-Okej, säger jag. Klart ni ska ha bloggar allihop. Bara jag slipper.
- ha ha, då kan vi blogga om dig, säger de."
Och nu har jag just bloggat om Åsa...
Alla har rätt att tycka vad de vill, men jag håller inte med Åsa. Bloggar är som forum där likasinnade kan få kontakt, man får utlopp för sina tankar, känslor. Ofta skapas en gemenskap där tips och råd delas med sig av. Jag ser bloggandet som något positivt, så länge alla behandlar och behandlas med samma respekt som utanför datorns sfär.

Kommentarer:
Postat av: eremo

ja jag är jäkligt glad för att du gillar att blogga iaf!

Postat av: Julia

Jag tycker att bloggar är bra! Man lär sig faktiskt många nya saker genom att läsa andras bloggar. Och att ha en egen blogg hjälper en att uttrycka sina känslor i ord och bild. Det är skönt att ha någonstans att lätta på trycket liksom, samtidigt som bloggar kan vara underhållande och ett bra alternativ till tidningar. Så jag kan inte direkt säga att jag delar Åsas blogg-fobi. :)

2006-04-28 @ 20:00:45
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag tycker det är jättebra med bloggar... jag bloggar mest för min egen skull, men det är trevligt när andra läser det... det är samtidigt jättekul att läsa t ex. din blogg, den är ju helt underbar! =o)

2006-04-29 @ 09:56:53
URL: http://www.blondieangel.blogg.se
Postat av: hannahsthlm

Blogg är ett super bra påfund ju=)!

2006-04-30 @ 01:26:12
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: sofie

Jag älskar att skriva och läsa bloggar!!! Din blogg är Kanon =)

2006-04-30 @ 16:11:45
URL: http://sofiesummer.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits