Svar på tal

Jag har tidigare skrivit om dilemmat i att ge komplimanger om smalhet som kanske inte alltid är en komplimang.
Att vara smal är inte alltid det man önskar, eller det man borde vara. Kommentarer kan påverka mer än vad man tror, och menar.
Ska inte gå närmare in på detta.

Var inne på
VeckoRevyn för att kolla in Ebbas Blogg och läste Linda Skugges svar på tal. Detta speglar egentligen inte alls det som jag menar. Kommentarerna här är ganska extrema och svaren är lite väl överdrivna för min egen smak.
Det jag gillade var detta:

Kommentar: ”Gud vad smal du är! Äter du tillräckligt?”
Så ger du svar på tal: ”Ja, och det gör du också ser jag.”

Om jag ändå hade modet att säga detta till vissa som kommenterar min vikt!

Kommentarer:
Postat av: Ronica

*asg*
Ja det var en suverän kommentar. Brukar aldrig kommentera folks vikt.. det kan bli himla fel och det är ju synd.
Trevlig blogg det här.
Ha det fint!!

Postat av: Emmaria

Nej precis, kan bli helt galet.
Tack för komplimangen :-)

2005-10-19 @ 19:01:14
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Milla

Hm. Det är synd att man inte kommer på någon sån där härlig svar på tal när någon komenterar ens vikt.Annars låtsas som om jag inte hör dom. haha
Jag tycker att man ska vara försiktig med att komentera andras vikt, både när man tycket någon är smal eller tjock.

2005-10-20 @ 14:17:28
URL: http://enmilla.blogg.se
Postat av: Emmaria

Precis vad jag tycker! Bättre att inte säga något alls.
Och du har ju helt rätt, varför kommer man inte på de bra svaren vid rätt tillfälle?! Oftast poppar de upp i huvudet en stund senare.

2005-10-20 @ 14:21:01
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits