sova, glasögon, nummer, fåfäng.

Oj vad tiden går när man har roligt... Eller något.
Nu är klockan ännu en gång för mycket och jag ska sova!

Imorgon ska jag till optikern för att kolla synen. Nästan lite nervös. Jag ser ju inte spårvagnsnumren alls  utan mina glasögon. Och det är jobbigt kan jag meddela! Ingen idé att springa om det är fel nummer...
Men nya glasögon kostar å andra sidan en hel del! Fast jag behöver ju det, egentligen.
Blir väldigt förvånad om jag ser likadant som sist. Och frustrerad eftersom det innebär att jag verkligen måste använda dem.
Men det är bara det att när jag har glasögonen på mig så känns det som att jag försvinner och det bara är ett par glasögon som är ute och går!
Fast antagligen uppfattar inte min omgivning det på det viset eftersom alla blir lika förvånade när jag berättar att jag minsann har glasögon och att de faktiskt har sett mig i dem.
Jag erkänner väl, jag är helt enkelt för fåfäng! Men jag står för det... Jag är ju inte pimpinett!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits