Dubbelmoral?!

Jag kom på mig med själv med att vara lite dubbel i mina åsikter.
Som den smalis jag är gillar jag inte att få kommentarer om min vikt eftersom de påverkar mig ganska starkt.
Men jag vet att jag kommenterar flera av Hollywood-kändisarnas vikt.
De kommentarerna är för att påpeka att de är alldeles för smala, att det inte är sunt att se ut så och att man inte bör sträva efter det.

Kanske är det även för att påverka mig själv till att se hur det egentligen ser ut med en kropp som är alldeles för smal och som svälter sig.

Men jag får nog hålla vid mina dubbla budskap eftersom jag fortfarande inte tycker man ska påpeka andras vikt. Fast att kommenterat att det inte är okej att svälta sig som Nicole är kanske viktigt för att inte allmänt acceptera deras svält-vikter.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits