Positivt

Med anledning av mitt inlägg tidigare ikväll, som handlade om min verklighet, den som jag brukar hålla mig borta ifrån här i bloggen, tänkte jag nu lista lite saker (små som stora) som hjälper till att göra livet lite mer positivt.


  1. Julen närmar sig med stormsteg!
  2. all den kärlek som finns omkring mig
  3. Glögg (min nygamla favorit :) )
  4. min familj och mina vänner
  5. ett jobb som jag gillar och är mycket givande
  6. skriva önskelista att lämna till mams (barnsligt nöje)
  7. att öppna min adventskalender den 1/12 och smaka hur Jelly Beans smakar
  8. få lite extra julkänsla på fredag då jag ska till kyrkan, se luciatrupp och höra adventssånger
  9. gå på bio imorgon med mams och se In her Shoes
  10. festen nästa helg (kommer säkert mer om den!)
Det finns en hel del att vara glad för, saker som kan hjälpa till att lyfta vardagen!
Nu tänker jag lägga mig i sängen glo lite på Frasier, som jag av någon märklig anledning tycker är kul. Varför vete gudarna men ändå!


Kommentarer:
Postat av: Emma

Ett himla bra initiativ tycker jag. Fler borde göra åsnthär och upptäcka att saker och ting är ganska bra ändå. Det kan lyfta den gråaste dag :)

Postat av: Emmaria

Vad kul att du tycker det!
Jag blev riktigt förvånad över hur mycket positivt jag ändå kunde ta upp, och jag har kommit på fler saker efteråt. Precis som du säger kan det lyfta upp den gråaste dag!

2005-11-22 @ 23:54:17
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Julia

Lämna gärna ett omdöme om filmen så att man vet om det är värt att gå och se den.. :)

2005-11-23 @ 01:02:33
Postat av: Emmaria

Det lovar jag! Ska bli kul att se hur den är :)

2005-11-23 @ 11:29:36
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: sara

Har du en adventskalender med jelly beans? VAd är det var hittar man sånna?

2005-11-23 @ 16:59:19
Postat av: Emmaria

Jamen det har jag. Den är som en chokladkalender men istället för choklad får jag en godisbit vid varje lucköppning. Har aldrig gillat chokladen i de där kalendrarna så jag testar något nytt. Mamma köpte den till mig, kolla runt i godisaffärer! :)

2005-11-23 @ 23:58:13
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits