outfit-fundering

Okej, så nu sitter jag här, väntar på att vattnet till riset ska koka upp och drar mig från att diska.
Då passar jag på att fundera över morgondagens jobb klädsel.

Lutar åt att det blir min
väst. Men eftersom jag inte använt den tidigare blir jag lite fundersam, vad ska jag ha under?! Allra snyggast är ju att ha ett vitt linne men det är ganska kallt så jag behöver ha något som är lite mer påklätt.
Ser det för preppy ut att ha skjorta under eller ska jag bara satsa på en enkel långärmad bastopp???

Please ge mig lite tips. Kul att höra hur andra tycker... Kanske är det något som jag gillar och har själv!?

Som det känns nu ska jag kolla hur det ser ut med en skjorta, känner jag mig som en skolfröken tar jag antingen en ljust beige rundhalsad topp med 3/4 ärm eller en ljust rosa långärmad topp som har en spetskant i urringningen.

Kommentarer:
Postat av: sandra

jag tycker du ska ta den rosa tröjan, det tror jag blir fint!! skjorta är oxå fint men det kan ju kännas för uppklätt om man inte brukar ha den stilen, men fint är det!!

Postat av: Emmaria

tack för rådet. provade just lite och det lutar åt den rosa tröjan precis som du föreslår! det gör mig inget egentligen att det blir uppklätt, men jag vill inte känna mig så ordentlig som jag gör med skjorta under västen...

2005-12-08 @ 23:47:37
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag brukar ha en helt vanlig enkel vit tröja, och det blir hur snyggt som helst. Skjorta kan kännas för uppklätt, men är det rätt skjorta så blir det oxå fint, men satsa på en vanlig baströja under det är enklast

2005-12-09 @ 10:21:48
Postat av: Emmaria

Ja, jag tror nog att enklast blir snyggast egentligen. :)

2005-12-09 @ 13:02:17
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Lina

nope, inte skjorta under väst. ta enkla basplagg under istället, mkt snyggare :)

2005-12-09 @ 16:22:27
Postat av: Emmaria

ok, ska tänka på det :)

2005-12-10 @ 13:49:44
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits