onsdag

Fortfarande grått ute. Undrar när de kommer tända alla ljusen i stan. Det är något jul-projekt men jag har inte sett ljusen tända än så länge.. Det är ju nu man behöver ljus!

Hur kommer det sig att roliga saker alltid händer på samma dagar?
På fredag ska jag på födelsedagsfirande, dessutom hade jag imorse fått en inbjudan via SMS om fest då. Kanske blir middag först och sedan fest, det funkar ju! :)

Igår kom den där killen förbi, ganska sent. Trevligt men jag förvånas över honom varje gång. Ena dagen stiger han i mina ögon och gången efter kan han lika bra sjunka igen.
Igår steg han i mina ögon och jag undrar bara hur jag ska hantera det. För jag är intresserad, även om jag inte vill vara det, eller borde för den delen. Eftersom jag gjort bort mig där innan tänker jag inte göra det igen. Men man är väl tjej va!? Funderar över vad han sa, hur han sa det och så vidare. Tänk om man kunde stänga va den delen av hjärnan ibland och bara vara.
Jag lydde en persons råd och var cool, lite mysig och visade att jag inte är supergrabbig utan att vissa kommentarer är sårande*. Det fungerade utmärkt! :) Tack!

*inte sårande men kom inte på bättre ord. Vad jag menar är att mitt lillasysterkomplex inte tillåter mig att bara ta emot vissa kommentarer utan ge svar på tal, så för att inte bli för grabbig (som jag egentligen inte är) så visade jag att vissa kommentarer kanske var lite sådär. Inte genom att börja storgråta utan mer bara visa en okaxig min, le svagt och därmed få honom att nästan känns sig lite dum... :) 
Svårt att förklara men resultatet blev bra!

Kommentarer:
Postat av: eremo

jag är oxå lillasyster, känner igen det där syndromet.
borde kanske ta till mig dina förslag.

Postat av: Emmaria

Ibland är det bra knep, men vissa gånger kan jag inte låta bli utan ger tillbaka.
Det beror väl mest på vad jag tycker om personen och vad jag vill att den ska tycka om mig :)
Gör ett försök och se hur det fungerar..

2005-12-07 @ 11:18:25
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: eremo

ja det ska jag, är precis i den sisten nu
shit, måste prova

2005-12-07 @ 12:02:33
URL: http://eremo.blogg.se
Postat av: Emmaria

gör det :) Det kan bara bli bättre... Förhoppningsvis!
Lycka till :)

2005-12-07 @ 12:34:13
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: hehe

fiiint par!>

2006-02-19 @ 09:56:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits