grey

Ett ord beskriver den här dagen: Grått!

Både sinnet och vädret.
Det är svårt att hålla sig peppad när alla omkring bara klagar och segar sig.
Visserligen är jag starkt emot vintern och kyla, men det här gråa och trista är ju inte direkt något att hurra för.
Skulle träna idag, men det gör ganska ont i nacken så jag vet inte om det vore så  bra. Funderar på att gå upp till mormor en sväng efter jobbet. Då blir hon glad och jag med.
Jag gillar verkligen min mormor, men ibland är hon så snurrig att det blir jobbigt. Det senaste har hon blivit extra snurrig, kommer inte ihåg någonting. Hon har hemtjänst men frågar man om det minns hon det inte ens.
Hon brukar blanda ihop fjärrkontrollen med telefonen också, så nu har hon lappar på dem för att hålla dem isär. Sedan är hon sådan att hon alltid pillar på saker, antalet gånger hon lagt bort sina mediciner och sedan inte hittat dem går inte att räkna, snart måste de låsas in mellan gångerna. Det kanske inte låter så farligt, men det är jobbigt att se.

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits