fegis

När det gäller att säga ifrån till kompisar så är jag verkligen en fegis. Jag har svårt att visa om jag tycker att de agerar på fel sätt ibland. Inte alls bra och idag känner jag mig sviken av en kompis.
Trist!

Ska bli ett nyårslöfte, att våga säga ifrån!
Jag kan inte låta folk slänga med mig som de vill. Kanske ska man inte peka på varenda minsak men när man känner sig sviken så borde man säga ifrån.
Absolut ett nyårslöfte!

Egentligen tror jag inte på nyårslöften och har svårt att leva upp till dem om då jag haft några, men det där är en sak som kan vara bra för mig på många sätt!

Kommentarer:
Postat av: lotusen

Nyårslöfte eller ej.
Stå på dig.
Låt ingen "slänga" med dig som dom vill.
Mår man inte bra av.
~ Önskar Ett Himla Gott Nytt År ~

Postat av: Emmaria

Nej, egentligen är det ju inte ett nyårslöfte utan ett alltid löfte! :)
Jag ska verkligen öva mig och stå på mig.
Hoppas att du får ett härligt nytt år! :)

2005-12-26 @ 22:53:24
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Maria

Hej! Måste säga att jag har samma "problem"! Jag vågar aldrig säga till men de borde jag eftersom att alla andra är alltid så snabba att "säga till". Men det är så jag har blivit uppfostrad, att vara "för snäll"...

Men vi borde stå på oss, man behöver ju inte vara elak utan bara visa var gränsen går var man får säga till en och inte, om du förstår hur jag menar? =)

Hoppas du får ett super bra år!
Din blogg är kanon bra!

2005-12-26 @ 23:03:42
Postat av: Emmaria

Min uppfattning är precis likadan. Om andra kan säga ifrån utan att jag tycker de är för hårda så varför kan inte jag?!
Jag är också uppfostrad att vara snäll, men det borde man vara. Fast när det är jag som får lida för det är det inte så bra...

Ska absolut träna mig på att stå på mig, i vissa situationer är jag faktiskt bra på det, men i andra...

Ha ett underbart slut på 2005 och ett härligt 2006!
Tack, det var roligt att höra!

2005-12-27 @ 10:08:49
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits