en dag till att bocka av

Det närmar sig julen och det ska bli skönt att ta det lugnt i hela(!) tre dagar.
Läsa böcker, titta på film och umgås. Jag är en äkta traditionsperson och det här året kommer att bli svårt för mig. Första året som verkligen allt är på sned, det började förra året, men nu har dte gått utför känner jag! Jättetrist men det är väl livets gång. Dumma jag fokuserar istället på allt kul jag, mams och paps kan hitta på nästa jul Hoppas verkligen en resa till värmen går igenom! Mams är mest svårövertalad, men jag har ju ett tag på mig ;)

Dagen har varit jobbig, dels med jobbet och hur barnsligt alla beter sig. Ju äldre jag blir desto mer inser jag att alla fåniga beteenden bara blir värre med åren! Inte på alla givetvis, men mina arbetskamrater faller dessvärre under den kategorin!
Visst jag gillar lite drama, det kan jag erkänna, men rena dagiset är det. Min och din fasoner är väldigt vanligt och allt skitprat.

Sedan fick jag för första gången på ett bra tag en allergisk reaktion vilket tvingade mig att ta tolv akut-tabletter. Halsen började klia och tungan svullnade. Bara för att de inte kan garantera att en mandel-chokladbit inte innehåller nötter. Skit!
Härligt att medicinen fungerade, men det gör att jag blir medveten om att jag inte tål nötter. Jag har nämligen hoppats att det bara var en once in a life reaktion, men tji fick jag!

Fick köpt mams sista julklappar idag och jag är nöjd. Tror hon kommer bli glad! Eller jag hoppas det, hon blir alltid glad för att få paket, tacksam att ge bort till. Men jag vill alltid hitta saker hon verkligen vill ha!

Nu ska jag sova, och från imorgon blir det bättre med bloggning igen. Både igår och idag har jag hållit på med paket, kort och annat, att internet dessutom låg nere idag hjälpte ju inte direkt...

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits