Perfekt hela tiden

Läste på Expressen om två tjejer som ger ut en bok om att vara smartlat. Även om jag brukar envisas med att jag inte är kvinnlig på vissa (negativa) sätt, så får jag nog böja mig för sanningen.

"Var smartlat
Gör som männen. Sluta vara effektiv i alla lägen. Bli lite slöare så orkar du prestera mera när det verkligen gäller. Med lugnet kommer kreativiteten."

Och

"Det är dags att krossa myten om att den som har flest bollar i luften blir mest framgångsrik, säger Jennie Sjögren.
Tillsammans vill de uppmuntra unga kvinnor att göra sig fria från duktighetsstämpeln, att sluta vara så perfekta. "

 

Jag är nog en typisk person som vill vara perfekt i alla lägen och alltid har en massa bollar i luften. Men å andra sidan, varför ska jag ändra på mig, jag är ju som jag är. När jag mår dåligt över situationen ser jag alltid till att förändra läget, men i övrigt trivs jag (oftast) med att vara effektiv och ha flera bollar i luften.
 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits