Jessica

Läste på People om att Jessica Simpson släpper en kollektion med Jeans för plus-size kvinnor. Och det är toppen!

Jessica

Men när kommer affärer och kedjor att inse att det borde finnas mer kläder till Petite kvinnor också?!

Jag har alltid haft problemet att kläder är för stora för mig. Det är väldigt jobbigt att prova tio par byxor och inte kunna ha ett enda par. 

Det går väl an om man kan sy upp byxorna, men då ska de ju helst stanna uppe i midjan inte glida ner på höften så fort man släpper taget.

Tröjor och skjortor ska vi inte tala om, ibland kan man undra vart jag försvinner när jag provar.

 

Butiker som passar mig perfekt är Zara, Mango, Massimo Dutti. Oftast sydeuropeiska affärer.

 

Detta är ett väldigt känsligt ämne eftersom det ofta,  dessvärre, anses positivt att vara smal, men det är ju inte alltid något bra.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits