the holiday

Förra veckan såg jag en film som länge legat på min vill-se lista, The Holiday. Filmen utspelar sig i Los Angeles och på landsbygden utanför London. Två kvinnor som känner sig sårade av kärleken vill fly julhelgen och åka någonstans, långt borta. Via internet får de kontakt och bestämmer sig raskt för att byta hus under två veckor. Förändringen gör dem båda gott, efter lite omställning såklart. Kärlek fanns där också, en omedelbar och en långsam som växte fram. Jag älskar sådana här filmer! Helt underbart!! Jag hade ett leende större delen av filmen. Vet att många andra tyckt att den varit trist och förutsägbar, något jag viserligen kan hålla med om.. Men vad gör det?! Mig gör det absolut ingenting. Jag gillar feel-good filmer och det var precis vad det här var! Mitt liv är tillräckligt jobbigt, trots att det nu känns bättre än för någon månad sedan, så jag behöver inte en film som ska få mig att må dåligt.
18534-5159

Kommentarer:
Postat av: Linn

Så rätt... Kärleksfilmer for life.

2007-05-17 @ 16:19:16
Postat av: Johanna

Den filmen e verkligen bra, såg den på bio i julas.. en riktig feel-good film! :D

Postat av: Anna

Feel-good filmer är toppen, just för att de faktiskt får en att må lite bättre! Alla filmer behöver ju inte vara jättedjupa och mörka :-)

2007-05-19 @ 15:41:21
URL: http://diaryofanna.blogspot.com
Postat av: Emmaria

Linn: absolut!
Johanna: riktig feel-good film. Så söt och bra!
Anna: Nej precis, man kan ju njuta av söta fina filmer också. Jag mår ofta bättre av feel-good filmer.

2007-05-23 @ 14:20:42
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits