tibi

Den amerikanska designern Amy Smilovic lanserade 1997 märket Tibi. Märket startade hon då hon bodde i Hong Kong, men idag har hon en studio i SoHo, New York. Hennes märke finns att köpa i över 200 affärer i USA och hittas bland annat på SAKS, Bloomingdales och Nemian Marcus. Allt i hennes kollektion måste klara testet Casual Chic. Hon beskriver det själv såhär:
"If an outrageous silk jersey dress doesn't look incredibly smart with a little leather jacket, then the design goes straight out the window. I love details and frills on my skirts, but they've got to pair wonderfully with a tiny tee or the outfit doesn't work for my lifestyle".
Jag tycker hennes grejer var ursnygga. Nedan syns ett smakprov på spring 2006, på Netaporter finns ett fåtal varor att köpa, men mer av hennes kollektioner går att titta på
här. Höstkollektionen var riktigt snygg den med, men än så länge håller jag mig till vår och sommarkläder!
18534-2340


bilder tibi.com

Kommentarer:
Postat av: Hanna

sött! ;)

Postat av: Emmaria

ja, väldigt inspirerande tycker jag :)

2006-05-22 @ 13:12:59
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits