budord

I senaste numret av Glamour som damp ner idag kan man läsa om Kate Moss 8 mode budord. De har tittat på hennes stil och hittat 8 punkter att tänka på. Inte alla på en gång, men en eller flera ikombination ger bästa resultat.


  1. Välj fokus - kort kjol/klänning utesluter en djup urringning. KOmbinera gärna långärmat och djup ryggringning.
  2. Svart - funkar alltid.
  3. senaste accessoarerna - enkelt och stilrent ser trendigt ut med rätt accessoar.
  4. väska - satsa på en stor, dyr handväska
  5. vintage - hitta inspiration i vintage och tänk Twiggy ch Marianne Faithful.
  6. vardagsglam - kläd dig glamouröst till vardags. Klä dig som att det inte finns någon morgondag, det finns inget fel tillfälle att bära snygga kläder.
  7. nyckelplagg - utgå ifrån några nyckelplagg som passar dig. Haka inte på trender som du inte passar i utan satsa då istället på dina säkra kort.
  8. jeans - är du tveksam, dra på dig jeans! Funkar alltid. Matcha med accessoarer.
Ska man dessutom checka av Glamour's lista för att vara Kate-chic bör dessa plagg finnas i din garderob:

  • jeans med hög midja
  • quiltad väska med kedjor
  • stora solglasögon
  • svarta ballerinas
  • beige trenchcoat
  • kort, svart strandklänning

    Många av de sk budorden utgår jag redan ifrån. Jag har nyckelplagg som passar mig, jag tänker på att välja fokus, har svart (men även vitt) som bas och försöker att lyfta en enkel outfit med hjälp av accessoarer. Något jag försöker att ta till mig är att klä mig glammigare till vardags. Tänker nog lite för ofta att jag kanske borde spara på den toppen eller den klänningen. Men det är inget som nutiden.

  • Kommentarer:
    Postat av: v

    jag älskade det första budordet:D

    2006-05-30 @ 15:48:27
    Postat av: Emmaria

    Det är viktigt tycker jag. Har jag kort kjol kör jag mer påklätt upptill osv. Vill inte uppfattas utmanande. Det är inte direkt jag...


    Ny kommentar:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress:

    URL:

    Kommentar:

    Trackback
    hits