natural beauty

Jag är inte någon person som lägger på mig tusen lager smink. Vardagar blir det mascara, rouge och ibland lite täckning om jag är mörk under ögonen (för ofta...). På helgerna kör jag även eyeliner, ögonskugga (ibland iaf) och mer avancerad rougepåläggning med två toner och lite som glänser för bästa effekt. De få gånger jag använder för mycket smink känner jag mig som en clown och bara nerkletad. Låter kanske fånigt, men ju äldre jag blivit, desto mindre sminkar jag mig!

Jennifer Lopez är på bilden på väg från en tan saloon och borde vara någorlunda osminkad. Visst är hon tio gånger vackrare här än på
Oscars galan?! Eller tycker bara jag att less absolute is more when it comes to make-up!?!? De finns så många vackra människor som döljer sig bakom en sminkad fasad, varför? Okej, jag är intresserad av mycet ytligt, men smink tillhör faktiskt inte mitt intresse. Möjligtvis lipgloss då!
18534-1861


bilder hollywoodrag.com

Kommentarer:
Postat av: anina

Hon är alltid vacker enligt mig :) Beror kanske på att jag är ett J.LO-fan?

Postat av: Kajsa

Självklart är mindre smink finare. Men som tex på Oscarsgalan är det ju ganska mörkt...då ser man bara hemsk ut om man inte har sminkat sig. Så på med mascara, kajal och mörka toner när man ska iväg på mörka och strålkastar ställen...annars ser man ut som...ja jag vet inte vad!!

2006-03-11 @ 11:00:47
Postat av: Emmaria

anina: kanske är du lite partisk :) Jag gillar också Jlo är ett riktigt fan. Men tycker ändå hon överdriver med sminket ibland!

Kajsa: Jag fattar hur du tänker, men lite överdrivet tycker jag iaf att hon var sminkad. Ok då man spelar in en film/tv/reklam, men på en gala.. Ok hon var presentatör, men Jennifer Aniston som också var det hade inte ens nästan så mycket smink på sig.. Alla tycker vi olika :)

2006-03-11 @ 15:52:28
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits