annoyed

Det finns en viss typ av människor som man inte kommer överens med. Så är det bara och tyvärr har jag en sådan på mitt jobb!
Det finns ingen annanstans där jag jobbat som jag har hittat någon som jag har så svårt för. Visst, vissa blir man ju irriterad på, men det brukar för min del att gå över eller bara vara förknippat med vissa uppgifter. Men den här mannen, jag pallar honom verkligen inte!
Ibland ber han mig om hjälp, men han kan inte förklara vad han vill eftersom han inte förstår sakerna själv. Då måste jag göra dubbelarbete för att kunna göra mitt jobb. Jag är ingen person som gör något halvdant. På jobbet handlar det om kvalitet.
Han är projektledare för den pyttelilla avdelning som jag jobbar på och det innebär att jag inte kan komma ifrån honom. I förra veckan fick jag en rejäl hög från högsta chefen med uppgifter som måste tas om hand för hela året, det tar mycket tid om jag har alla uppgifter framför mig. Men som det är nu ligger uppgifterna på alla möjliga och omöjliga ställen vilket gör allt rörigt.
Jag måste kolla allting två gånger och sedan föra in uppgifterna i systemet. Allt för att han inte kan sköta sitt jobb! Han var bortrest i slutet av förra veckan och när jag igår frågade om ett par saker jag var osäker på så svarade han snabbt att han minsann hade kunnat ta det på telefon i förra veckan. Jag försökte förklara att jag hade tillräckligt mycket att göra och tyckte det kunde vänta till vi fick prata face-to-face, men det fattade inte han. Fyra gånger upprepade han att han hade kunnat svara på mina frågor i telefon i torsdags, men han svarade aldrig på frågorna!
Idag hade han bokat ett konferensrum som redan var uppbokat av en annan på kontoret och då fick han det till att vara mitt fel. As if!
Jag blir galen på honom!
Varje gång jag lämnar kontoret tänker jag att jag kanske överreagerar, jag tycker ju inte direkt att siutationen är ideal om man säger så... Men så tänker jag på hur han agerar och vad han säger och inser att jag inte överreagerar. Han är inkompetent och borde inte ha det jobbet som han har!

Inte nog med detta så har jag indirekt fått veta en del saker som påverkar det jag fått veta om mina arbetsuppgifter den närmsta tiden. Jag gillar inte arbetsplatser där informationen är bristfällig!
I dagsläget är jag ju tillsvidare-anställd och har ingen intention att bli fast anställd eftersom jag ska ta examen under nästa läsår. Men hade jag varit fast anställd hade jag inte accepterat den här situationen.

Vad skönt att få lite ur sig, mams får höra mycket och jag vill inte låta grinig eller bara klaga. Men det är jobbigt med en ansträngd arbetsmiljö!

Kommentarer:
Postat av: Sofia

Åh jag vet precis hur det är! Och kommunikationen måste funka så är det bara - blir galen annars!
Något som stör mig ännu mer störande är brist på lojalitet. Har stött på alltför många människor som hittat på en egen liten policy för att det passade dem bättre. Visst, man ska kritisera och reformera, men som anställd krävs faktiskt arbetsgivarens medhåll innan man går lite för långt ifrån företagets policy...

Brrr... jobbigt. Jag har just fått gapa lite och ventilera eftersom vi haft personalmöte idag...

Vad jobbar du med förresten?

Postat av: Emmaria

Det företaget jag jobbar för var tidigare endast 10 anställda men nu har våra ägare gjort oss en del av en större koncern vilket innebär att vi bara är ett regionkontor. Det är en tydlig pyramid-organisation. Han som är VD ska ha koll på allt och det funkar inte!
Kommunikation och lojalitet är superviktigt. Arbetsgivaren har totalt misslyckat om det inte fungerar.

Jag jobbar som projektledare på en reklambyrå med inriktning på direktmarknadsföring. Kul jobb men det är bara nu detta året, läser lite i år men har typ studieuppehåll och ska tillbaka till skolan nästa år.
Vad gör du förresten?

2006-01-10 @ 20:38:28
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Sofia

Sista terminen på gymnasiet. Naturvetenskapligt program, men jag har inriktat mig mer och mer på språk eftersom (tyska, spanska, latin och ryska). Sen jobbar jag också. På ett ställe där jag är mer kompetent än min arbetgivare= inte så lyckat att det är jag som tillrättavisar och lär upp säljteknik när jag bara jobbar max 3 ggr per vecka och är 20 år yngre.

Och om det där du skrev och bad om ursäkt för att du var grinig: det är så himla lugnt. Om det är någon som är en positiv bloggare så är det väl ändå du?

2006-01-10 @ 20:56:00
URL: http://sofiaovarlden.blogg.se/
Postat av: Emmaria

Okej, vad skönt att snart vara klar, eller?
Usch det är jobbigt att känna det så. Det är precis så som jag har det med han som är projektledare på mitt jobb. Tack och lov brukar jag kunna komma undan att arbeta direkt med honom, men ibland är jag så illa tvungen.

Vad bra, jag vill ju inte låta negativ. Det är bara at bloggen blir ett så bra ställe att ventilera mig på.
Åh, vad glad jag blir för att du säger så! :)

2006-01-10 @ 21:09:55
URL: http://emmaria.blogg.se
Postat av: Julia

Vad är det du tar examen i? Vilket ämne?

2006-01-10 @ 22:00:49
URL: http://prick.info.se
Postat av: Emmaria

Jag traglar mig sakta men säkert fram till en examen i ekonomi med inriktning på marknadsföring. Själva ekonomi-delen är itne min grej, jag föredrar marknadsföring!

2006-01-10 @ 22:42:59
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits