petite

Jeans är ett plagg som funnits länge. Det har haft lite olika perioder när det accepterats mer eller mindre och just nu används det i allt fler situationer. Riktigt snygg i ett par jeans blir man då man klär sig efter sin kroppstyp. Jag som är sk Petite ska ha på mig boot-cut jeans. Det ger mig längre ben än skinnyjeans gör. Tight över låret och rakt över vaden ger känslan av längre ben. Trots att det anses ute kommer jag därmed fortsätta använda mina älskade Levi's med bootcut. Inte för att jag brydde mig om modet vad gäller jeans...
18534-3039


bild netaporter.com

Kommentarer:
Postat av: Matilda

Oj, då har jag nog missuppfattat det :D

Trodde att man fick mer former av stuprörsjeans när man var "petite", och att bootcut var till för motsatsen av petite så att man balanserar ut höft och ben och allt...Alltid lär man sig något nytt!

2006-08-10 @ 19:11:31
Postat av: Emmaria

Många säger ju olika, men man ser ju mycket mindre ut om man är petite och tar på sig stuprör. Fast sedan handlar det ju lika mycket om hur de sitter upptill som hur de ser ut över benen.
Fast som sagt, alla säger olika. Själv tycker jag att bootcut gör mig lite längre och mer kurvig än mina stuprör. I stupisarna känner jag mig alldeles för petite!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits