Mina ögon

Glömde mina glasögon hemma idag. Igår var det mobilen, idag glasögonen, imorgon... inget!
Jag använder inte mina glasögon dagligen och har inte heller linser. Glasögonen åker på på jobbet, vid datorer, framför tv:n och i bilen.
Eftersom jag börjar se ganska kass så har jag länge funderat på att kolla synen. Har nog pratat om det i snart ett år. Men idag gjorde jag slag i saken och bokade tid! Så nästa vecka bär eller brister det. Tänkte nog diskutera möjligheten med linser också. Vore ju nice att se ordentligt hela tiden!

Jag är närsynt och ser därför inte så bra på långt håll. Därför brukar jag aldrig känna igen kompisar eller bekanta om jag är ute på stan. Det värsta är nog när man bestämt att träffa någon på en allmän plats... Helt omöjligt att känna igen någon. Men det är nästan värre när någon tex redan gått in på ett café och man ska ses där. Nästan omöjligt att se...

En gång när jag skulle på date var jag med om något jobbigt, Jag kom fram till mötesplatsen men jag såg inte killen ifråga, eftersom jag var sen(som vanligt) så ringde jag honom för att fråga var han var och han säger bara: vänd dig om. Då stod han tre meter bort. Hmm, bättre start har jag varit med om!

Kommentarer:
Postat av: Martinja

Haha..d där känner jag igen. Har samma sak: är närsynt och ser superkasst på långt håll. Såg inte om det var rätt buss förän den stod mitt framför mig i princip.

Råder dig att kolla synen. Jag tyckte det var lite "trams" men hade ändå -1.0 på ena ögat och -1.5 på andra. Inte mycket men tillräckligt för att man ska störa sig på det. Nu när jag har glasögon (ett par supersexiga och snygga chanelbågar med strass!) och linser så kan jag inte fatta hur jag klarat mig så länge UTAN brillor. Helt makalöst. Lycka till med undersökningen :-)

Postat av: emmaria

Jag har samma problem med bussar! Problemet är ju, ska jag springa efter bussen eller är det fel? Vilka dilemman...

Åh, dina glasögon låter nice!
Inte dumt att köra både glasögon och linser.
Jag har haft Silhouette (hur stavas det tro..) glasögon de senaste fem åren och skulle vilja ha ett par bågar att alternera med. Kommer nog bli svårt att vänja sig vid färgade bågar, men det är kul med förändring!
Tack, jag hoppas undersökningen går bra... :-)

2005-10-18 @ 16:23:09
URL: http://emmaria.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits