Usch och fy!

Måste berätta om en läbbig sak som hänt!

 

Jag bor i hus och förut stod jag i köket och tyckte att det luktade lite konstigt vid diskhon, soppåsen är i skåpet under men eftersom jag hade slängt påsarna i morse tyckte jag inte det borde lukta.

Därför öppnade jag skåpet, drar ut lådorna (sån där källsortering med två olika påsar..) och tittar in i skåpet. Vad ser jag då, jo en död mus!!!

Jag är livrädd för äckliga saker (kan inte ta i rå köttfärs, fisk eller kött), så jag gallskrek, slängde igen dörren och sprang upp på övervåningen och lade mig i sängen. (Det låter antingen som en film eller som att jag är typ 10 år, men inget av det stämmer!)

 

Mitt i all min hysteri ringer jag mamma och börjar gråta (jepp, typiskt tjejigt!). Det leder till att pappa på mobilen ringer en av våra grannar, grannen kommer och ska flytta på musen. Hjälte!

 

Men.....

 

Det är inte en mus, det är ett löv!! Snacka om bortgjord! Här har jag skrikit, gråtit och blivit allmänt hysterisk - för ett löv!!!

 

Jepp, nu blir det definitivt täcket över huvudet, och hur ska jag ta mig till garaget utan att bli mobbad!?!(Grannen bor nämligen tyvärr granne med vårt garage)

Alldeles för mycket action denna fredagkväll då jag skulle kura upp i soffan, titta på någon gammal film och tycka lite synd om mig.

Jag har varit low hela dagen och ville bara få lov att vara ikväll.

 

Sådär, det var dagens pinsamma historia. Kanske borde börja med en serie på samma ämne, jag gör ofta bort mig, mer eller mindre. Jag bjuder ju på mig själv åtminstone :-)


Kommentarer:
Postat av: Mange

Underbart med läskiga-djur-nojja! ;-)

Jag har haft mina actionfyllda jättespindeljakter i mina dagar som mina vänner skrattat såå gott åt. Som kille FÅR man verkligen inte bli rädd för småkryp, man blir svårt hånad offentligt som följd. Men det här VAR VERKLIGEN INTE småkryp, tro mig. Iofs vet dom numera att det verkligen VAR jättespindlar efter dom fick se resterna av en själva...

Tydligen har den som bott i lägenheten före mig varit mycket i diverse länder där dom mest vidriga spindlar med nöje tar en fribiljett till våra breddgrader...

Gissa om jag blev en smula skadeglad när nämnda person (som hade lägenhetern före mig) med vild blick berättade om galna attackspindlar av serietidningsformat (ja, det låter tokigt men den som sett dom förstår vad jag menar...) i sin nya lägenhet.

Fler pinsamma historier tack! Att bjuda på sig själv är något som fler borde göra, inte bara vi som saknar självbevarelsedrift...

Nu blir det iallafall utgång och klackarna i taket. Med lite tur lyckas vi riva hela haket också! ;-)

2005-08-13 @ 19:30:48
Postat av: emmaria

Jättespindlar? FY!!

Oj, kanske bäst att sanera min nya lägenhet ordentligt innan jag flyttar in! Några jättespindel-jakter skulle jag inte palla.
Ryser vid blotta tanken..

Självbevarelsedrift, vad är det? ;-)
Jag tycker allt att man får bjuda på sig själv every now and then. Om inte annat så förlänger man alltid livet för ens vänner (genom skrattet som det medför) och tänk vad mycket roligare man får!

Hur gick det igår, lyckades ni riva haket? ;-)

Postat av: Mange

Tyvärr, gjorde misstaget att gå ut och äta alldeles för gott och mycket för att få upp klackarna i taket. Försökte t.o.m. att öka på drinktempot, men det var lönlöst och gick hem först av hela gänget. Vilken party pooper...

Hur har det förresten gått med snubben du skrev om? Någon framgång? Droppa ett mail om du inte vill diskutera det här... ;-)

2005-08-14 @ 22:41:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits